رویترز گزارش داد، در بیانیه‌ای به نقل از محمدو بوهاری، رئیس جمهوری نیجریه آمده است که ۴۲ درصد از ۷۴ هزار زندانی منتظر محاکمه هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بوهاری از ابراهیم تانکو محمد، قاضی ارشد نیجریه خواست تا تعداد این زندانیان را کاهش دهد چرا که رعایت فاصله اجتماعی و انزوای شخصی در چنین شرایطی عملا غیر ممکن است.

بوهاری گفت: زندانیانی که پرونده‌های کیفری تائید نشده دارند، زندانیان سالخورده و آنهایی که بیماری لاعلاج دارند، می‌توانند آزاد شوند.

وی افزود: در حال حاضر اکثر بازداشتگاه‌ها ورای ظرفیت خود زندانی دارند و با توجه به شرایط کنونی بازداشتگاه‌های پرجمعیت و شلوغ تهدیدی بالقوه برای سلامتی زندانیان و به طور کلی برای عموم محسوب می‌شوند به همین خاطر اتخاذ اقدامات فوری برای کنترل اوضاع لازم و ضروری است.

دو هفته پیش، بوهاری ۲۶۰۰ زندانی را که بالای ۶۰ سال سن داشتند، بیماری لاعلاج داشتند یا کمتر از شش ماه از دوره محکومیتشان باقی مانده بود را مورد عفو قرار داد.

نیجریه با جمعیتی برابر با ۲۰۰ میلیون تن پرجمعیت‌ترین کشور آفریقاست. نیجریه روز دوشنبه اعلام کرد که ۶۶۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۲۲ قربانی بر اثر ابتلا به این ویروس را ثبت کرده‌ است.

اقداماتی که نیجریه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده شامل بستن مرزها و قرنطینه ابوجا پایتخت نیجریه، لاگوس مرکز تجاری این کشور و اوگون می‌باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.