روزنامه عربی۲۱ گزارش داد، قرار است پس فردا (پنج‌شنبه) دادگاهی در آلمان برای رسیدگی به شکایت انور البنی، فعال حقوق بشر سوریه از دو عضو سابق اطلاعات این کشور برگزار شود.

البنی به صورت اتفاقی در یکی از مراکز خرید آلمان یکی از این دو نیروی سابق اطلاعات سوریه که رتبه بالایی دارد را دید، به این ترتیب با حضور این مرد شصت ساله که از پنج سال و نیم قبل به عنوان پناهنده در آلمان اقامت دارد و این فعال برجسته سوری، مدارک و شواهد لازم علیه برخی مسؤولان سوری برای آغاز پیگیری‌های حقوقی فراهم شده‌اند.

گرچه البنی دیگر نمی‌تواند به فعالیت‌های خود در آلمان ادامه دهد اما با جایگاه بالایی که میان ۷۰۰ هزار پناهجوی سوری مقیم آلمان دارد، موفق شده قربانیان را راضی کند شهادت بدهند.

پاتریک کروکر، یک وکیل آلمانی اظهار کرد: این پرونده در ارتباط با انتقام نبوده بلکه برای کشف حقیقت است. این قربانیانی که به کشورهای مختلف اروپا پناهنده شده‌اند، به دنبال آن هستند افکار عمومی جهان بدانند چه اتفاقی در آنجا رخ داده است.

انور رسلان، سرهنگ سابق سوریه در سال ۲۰۱۲ از ارتش این کشور جدا شده و ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۴ وارد آلمان شد.

او متهم است البنی را در مه ۲۰۰۶ از مقابل خانه‌اش در دمشق بازداشت و به مدت پنج سال تا سال ۲۰۱۱ و آغاز اعتراضات در سوریه زندانی کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.