با شیوع کرونا در کشورهای سراسر دنیا و کاهش بی سابقه تقاضا در بازارهای جهانی قیمت نفت آمریکا تا بشکه ای ده دلار کاهش یافت.

ارزش نفت وست تگزاس در معاملات امروز تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد و از اوریل ۱۹۸۶ به پایین ترین سطح خود رسید همان طور که تقاضا برای این طلای سیاه در نتیجه بحران کرونا به یک سوم کاهش پیدا کرد.

بنابر گزارش فایننشال تایمز در برخی از مناطق آمریکا شمالی قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس به دو دلار رسیده است و با توجه به تلاش تولیدکنندگان برای سرعت بخشیدن به فروش نفت خود پیش بینی می شود که قیمت هر بشکه از این طلای سیاه به پایین تر از بشکه ای ۲ دلار برسد.

 

قیمت نفت وست تگزاس در ماه های اول سال ۲۰۲۰ تا ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد و به بشکه ای ۲۲ دلار رسید و این اتفاق در حالی افتاد که قیمت نفت برنت در آن زمان تنها ۶ درصد کاهش یافت و به بشکه ای ۲۶.۳۴ دلار رسید.

بنابر آمار منتشر شده از سوی سازمان انرژی امریکا متوسط قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ بشکه ای ۴۳ دلار خواهد بود و این متوسط قیمت در سال ۲۰۲۱ به بشکه ای ۵۳ دلار خواهد رسید.

این پیش بینی ها در حالی صورت گرفته است که میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۹ بشکه ای ۶۴ دلار بوده است و میانگین قیمت نفت وست تگزاس نیز در سال ۲۰۱۹ نزدیک ۶۰ دلار بوده است ولی با شیوع بیماری کرونا در سال ۲۰۲۰ و کاهش تقاضا برای نفت و همچنین عدم توافق روسیه و چین برای کاهش تولید نفت قیمت این طلای سیاه به مرز ۲۰ دلار رسید.

امروز اما با رسیدن حجم تقاضا به پایین ترین حد طی چند سال اخیر قیمت نفت وست تگزاس به بشکه ای ۱۰.۶۳ دلار رسید و صبح امروز نیز قیمت نفت برنت با کاهش ۱.۱ درصدی قیمت نسبت به روز گذشته به قیمت ۲۷.۷۶ دلار رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.