سیدحشمت اله حیات الغیب افزود: تیم تخصصی پزشکان، وظیفه نظارت شبانه روزی بر وضعیت بهداشت و درمان زندان‌ها و نحوه مقابله با بیماری‌ها را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: حفظ سلامت در سه بخش زندانیان، کارکنان و سربازان وظیفه بسیار با اهمیت است و تیم پزشکان متخصص اداره کل زندانهای استان تهران با دقت و تلاش شبانه روزی در راستای پیشگیری از سرایت بیماری خدمات شبانه روزی ارائه می کنند.

حیات الغیب اضافه کرد: از زمان شروع بحران شیوع کرونا در کشور، در راستای اجرای برنامه‌ها و دستورات ریاست سازمان زندان‌ها، کارکنان زندان‌های استان تهران، ضمن آماده باش کامل و منسجم و تعامل گسترده با مراجع قضایی در اعزام مددجویان واجد شرایط به مرخصی، روزانه اقدام به ضدعفونی کردن اماکن مختلف زندان‌ها کرده‌اند.

وی اظهارداشت: نیکوکاران نیز در این روزها که کشور و دنیا دچار بحران بیماری کرونا است، تمام توان خود را به کار گرفته اند تا در امر آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده به یاری ما بشتابند.

حیات الغیب افزود: در بخش دیگر، پرستاران، مددکاران و کادردرمانی اقدام به آموزش علمی و عمومی راه‌های پیشگیری و مقابله با کرونا کرده و با افزایش و ارتقای کمی و کیفی این آموزش‌ها به ویژه برای زندانیان که یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، مهمترین و بهترین قدم را برداشته اند.

وی گفت: این تیم تخصصی بر مراحل پذیرش زندانی جدیدالورود، قرنطینه، بیماریابی و انتقال آنان به بیمارستان‌های سطح شهر، شناسایی زندانیان با بیماری‌های زمینه‌ای مانند تنگی نفس و غیره و اقدامات پیشگیرانه مانند توزیع دستکش و مواد ضدعفونی کننده و حفظ فاصله اجتماعی نظارت کامل دارند.

براساس این گزارش، تیم تخصصی پزشکان اداره کل با همکاری اداره ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات با نظارت شبانه روزی بر وضعیت زندان‌ها، روزانه نحوه توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مخصوصاً در گروه زندانیان را بررسی کرده، گزارش این امر، به کارگروه سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان ارائه می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.