«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل یکشنبه‌شب در پیامی توییتری نوشت: تقریبا همه دانش‌آموزان در جهان اکنون به خاطر کووید۱۹ به مدرسه نمی‌روند. در حالی که برخی از مدارس آموزش از راه دور ارایه می‌دهند، این [امتیاز] برای همه قابل دسترس نیست.

گوترش در ادامه تاکید کرد که در ادامه مقابله جهانی با ویروس کرونا، آموزش کودکان باید جزو اولویت‌ها باقی بماند.

ویروس کرونا موسوم به کووید-۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

کرونا اکنون تقریبا به همه کشورهای جهان رسیده و کشورها برای مقابله با شیوع آن قوانین محدودکننده‌ای وضع کرده‌اند؛ مدارس و مراکز آموزشی در اکثر کشورهای جهان تعطیل شده و آموزش از راه دور جایگزین آموزش حضور گشته است.

تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۳۷۳ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۶۳ هزار و ۷۹۹ تن جان باختند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.