وب سایت شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری روزانه خود در کاخ سفید برای مهار شیوع کرونا، مدعی شد که این کشور ویروس را شکست داده و کرونا را پشت سر گذاشته است این در حالی است که روز گذشته ترامپ با فرمانداران ایالت ها بر سر تعطیلی به مشکل جدی برخورده بود و حتی برخی از حامیان او با اسلحه به خیابان ها آمدند.ترامپ نشست خبری خود را به ایران، روسیه و کره شمالی اختصاص دادو درباره ایران بار دیگر مدعی شد که تهران خواهان توافق است اما جان کری نمی گذارد که توافق شود، او به ایرانی ها گفته است که صبر کنید ترامپ ببازد! رئیس جمهور ایالات متحده همچنین اوباما را متهم به احتکار دستگاه های تنفسی کرد و گفت او است که مانع مبارزه با کرونا شده است! مشروح نشست ترامپ را در ادامه بخوانید:

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر با تکرار این ادعا که تعداد مرگ‌و میر ناشی از کرونا در چین بیش از دیگر کشورها است، گفت: ایالات متحده اوج کرونا را پشت سر گذاشته است.

دونالد ترامپ عصر شنبه در نشست خبری روزانه درباره گسترش ویروس جدید کرونا در آمریکا، افزود: نشانه‌های متعدد مثبتی وجود دارد که این ویروس از نقطه اوج در آمریکا عبور کرده است.

وی با بیان اینکه در سراسر آمریکا نزدیک به چهار میلیون آزمایش کرونا انجام شده است، ادامه داد: دیگر نمی‌شنویم که ایالت‌ها خواستار دستگاه تنفس مصنوعی باشند.

رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد از فرمانداران دموکرات که پیش از این به طور مداوم خواستار دستگاه تنفس مصنوعی بودند، گفت اکنون آنها موضوع دیگری را علم کرده‌اند و آن «آزمایش» است.

ترامپ اظهار کرد: آنها نمی‌خواهند از تمام ظرفیتی که پیش از این برای آنها فراهم کردیم، استفاده کنند. فرمانداران دموکرات این را می‌دانند. آنها یکی از کسانی بودند که مداوم شکایت می‌کردند.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه ما بهتر از هر کشور دیگر در جهان عمل کرده‌ایم، گفت: تعداد مرگ و میر ما بسیار کمتر از کشورهای اروپای غربی بوده است که البته آلمان ممکن است یک استثنا باشد.

ترامپ افزود: انگلیس، سوئیس، بلژیک، هلند و اسپانیا مرگ‌ومیر بیشتری نسبت به آمریکا در اثر کرونا داشته‌اند. ما کشوری به مراتب بزرگتر از هریک از آنها هستیم. این رسانه‌های جعلی هستند که می‌گویند آمریکا در رتبه نخست قرار دارد در حالی که اینگونه نیست.

وی خطاب به رسانه‌ها ادامه داد: چین رتبه نخست را دارد. همه شما می دانید، چین با تعداد زیاد مرگ‌و میر ناشی از کرونا در رتبه نخست قرار دارد. آنها بسیار از ما فاصله دارند. همه شما این را می‌دانید اما چرا آن را گزارش نمی‌کنید؟ باید در این باره توضیح دهید. یه روزی این را تشریح خواهم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با اشاره به طرح سه مرحله‌ای دولت فدرال برای بازگشایی اقتصاد آمریکا، گفت: برخی از ایالت‌های آمریکا اعم از دموکرات و جمهوریخواه اعلام کرده‌اند گام‌هایی برای شروع ایمن و تدریجی برداشته‌اند.

ترامپ افزود: تگزاس و ورمونت به مشاغل خاص اجازه خواهند داد از روز دوشنبه فعالیت خود را با رعایت احتیاط‌ و فاصله اجتماعی از سرگیرند.

رئیس جمهوری آمریکا با تکرار ادعای پیشین خود که ایران خواستار گفت‌وگو است، جان کری وزیر خارجه اوباما را متهم کرد که نمی‌خواهد ایران توافق دیگری داشته باشد.دونالد ترامپ عصر شنبه در نشست خبری روزانه که درباره کرونا برگزار شده بود، در پاسخ به این سوال مطرح کرد که در روزهای اخیر اتفاقاتی از سوی دشمنانی همچون کره شمالی، روسیه، چین و ایران رخ داده و با نیروی هوایی آمریکا بازی کرده‌اند. پیام شما برای این کشورها چیست؟

وی افزود: وقتی به کاخ سفید آمدم، ایران یک مرکز ترور بود. ما ۱۸ نقطه درگیری داشتیم. در همان هفته نخست درباره ایران پرسیدم که آنها گفتند ۱۸ نقطه درگیری در یمن، سوریه و عراق داریم.

رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که ایران اکنون نسبت به قبل متفاوت شده است، ادامه داد: من توافق(هسته‌ای) را متوقف کردم که فاجعه بار بود. آنها خواهان گفت‌وگو هستند. (جان) کری یک توافق منعقد کرد و نمی‌خواهد آنها توافق دیگری داشته باشند.

ترامپ با بیان اینکه کری مبدع توافق بود، افزود: به ایران ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد دادند. شما می‌توانید این اتاق را ۱۰ بار با اسکناس ۱۰۰ دلاری پر کنید در حالیکه اتاق کوچکی نیست.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم این اقدام یک نقض بزرگ بود و اگر برای جان کری نبود، ما یک توافق می‌داشته‌ایم.

رئیس جمهوری آمریکا با تکرار این ادعا که وقتی وارد کاخ سفید شدم ایران در حال گرفتن کل خاورمیانه بود، گفت الان ایران فقط می‌خواهد زنده بماند. آنها هر هفته اعتراض می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ترامپ بدون اشاره به تروریسم اقتصادی خود علیه مردم ایران، آن هم در بحبوحه همه‌گیری کرونا، افزود: من پیشنهاد کرده‌ام که در صورت تمایل به آنها کمک کنم. اگر آنها به ونتیلاتور احتیاج داشته باشند، و درخواست کنند، ما هزاران دستگاه تنفس مصنوعی داریم که برای آنها می‌فرستیم.

وی ادامه داد: در اینجا انباری از دستگاه‌های تنفس مصنوعی داریم و شروع به ارسال آنها می کنیم تا بیمارستان ها بتوانند انبار خود را پر کنند. نیویورک این کار را نکرد و من آن را درک می کنم. ایرانی‌ها نمی‌خواهند با ما درگیر شوند.

ترامپ با این ادعا که اکنون ایران کشوری متفاوت شده است، اضافه کرد: آنها می‌خواهند یک توافق منعقد کنند. به نظر من، او(جان کری) به آنها می‌گوید صبر کنید ، شاید ترامپ باخت و شما می‌توانید مذاکره کنید.

رئیس جمهوری آمریکا درباره روسیه هم گفت: ما روابط خوبی با روسیه داریم و درباره توافق نفتی با همدیگر کار کردیم. همچنین من با شاه سعودی و رئیس جمهوری روسیه هم تلفنی صحبت کردم. ما به توافقی رسیدیم که برای آنها، عربستان سعودی و ما بسیار مهم بود.

ترامپ افزود: رئیس جمهوری پوتین بسیار شخص محترمی است. انجام این کار مهم بود. شاه (سعودی) عالی بود. ما مکزیک را هم آوردیم.

وی درباره کره شمالی هم گفت: می‌بینم موشک‌های برد کوتاه را آزمایش می‌کنند. آنها مدت‌هاست که این کار را انجام می‌دهند. اخیرا یادداشت خوبی از او دریافت کردم. این یک یادداشت خوب بود، فکر می‌کنم خوب کار می‌کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: اگر من انتخاب نشده بودم، الان در شرایط درگیری با افرادی بودیم که زندگی دنیا را ندیده‌اند و شاید جنگ با امید به پیروزی شده بود. اگر به یادآورید وقتی که وارد کاخ سفید شدم، مهمات نداشتیم. یک راه خوبی برای جنگ نبود.

ترامپ ادامه داد: رئیس جمهوری اوباما مهماتی برای ما باقی نگذاشت. تقریبا هیچ چیز پزشکی و دستگاه‌های تنفس مصنوعی هم برای ما باقی نگذاشت. فکر می‌کنم الان درگیر جنگ می‌بودیم. ما تنها با کره شمالی کار خوبی انجام دادیم. خواهیم دید که چگونه همه اینها به پایان می‌رسد.

وی اضافه کرد: آنها می‌گویند ترامپ تسلیم شده است. واقعاً ، چه چیزی را رها کرده است؟ من نمی‌دانم. اوه، او ملاقات کرد. اوه، عصبانی شد. نه، من با کیم جونگ اون رابطه خوبی دارم.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال تاکید کرد تحریم‌های کره شمالی کاهش نخواهند یافت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.