در حالی که قرار بود دیروز (جمعه ۲۹ فروردین‌ماه) پروازی از تهران به مقصد رم توسط شرکت هواپیمایی هما برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی انجام شود، این پرواز لغو شد.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره به ایسنا اظهار کرد: وظیفه سازمان هواپیمایی کشوری این است که هماهنگی‌های لازم برای بازگرداندن مسافران ایرانی از کشورهای مختلف را در شرایط کنونی انجام داده و مجوزش را بگیرد اما به شرطی که اقدامات پیشگیرانه تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود.

وی ادامه داد: بروز هرگونه اشکال و ایرادی که باعث اجرا نشدن پروتکل‌های اعلام شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شود، پرواز انجام نخواهد شد و دلیل ابطال این پرواز نیز همین مساله بوده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: پیگیری و رایزنی‌های سازمان هواپیمایی کشوری از طریق سفارت ایران در ایتالیا در حال انجام است تا این پرواز انجام شود.

به گزارش ایسنا، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در آخرین اطلاعیه خود عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای توسط برخی از مسافران و لزوم اجرای دستورات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را علت باطل شدن پرواز رم به تهران در روز گذشته (جمعه ۲۹ فروردین‌ماه) اعلام کرد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر درخواست کشور ایتالیا برای برقراری پرواز رایگان توسط این کشور و بازگرداندن هموطنان ایرانی با صدور مجوز پرواز سازمان هواپیمایی ایتالیا مشروط به انجام پرواز رایگان توسط هما منتشر شده، به هیچ وجه صحت ندارد، چرا که انجام چنین پروازهایی که در مسیر رفت بدون مسافر انجام می‌شود برای این ایرلاین به هیچ عنوان صرفه اقتصادی نداشته و صرفا برای کمک به هموطنان و عمل به مسئولیت اجتماعی صورت می‌گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.