به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که انتظار دارد رشد اقتصادی آسیا تحت تأثیر پاندمی ویروس کرونا در صفر درصد متوقف شود.

آی‌ام‌اف اعلام کرد: آسیا در بین تمام مناطق جهان سریع‌ترین رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده است و حتی در طول بحران مالی آسیا در ۱۹۹۷ و بحران بزرگ اقتصادی ۲۰۰۸-۲۰۰۹ همچنان توانست رشد کند؛ اما طبق پیش‌بینی جدید آی‌ام‌اف، برای اولین بار در ۶۰ سال اخیر، امسال به علت پاندمی ویروس کرونا منطقه آسیا هیچ رشدی را ثبت نخواهد کرد.

چانگ یونگ ری، رئیس بخش آسیا اقیانوسیه صندوق بین‌المللی پول، می‌گوید: در حالی که با وضعیت نامشخص کنونی هنوز نمی‌توان با قطعیت در مورد چشم‌انداز اقتصادی آسیا در ۲۰۲۰ نظر داد و حتی برای سال ۲۰۲۱ این پیش‌بینی سخت‌تر هم خواهد بود، اما باید گفت تأثیر منفی پاندمی ویروس کرونا بر این منطقه فراگیر، شدید و بی‌سابقه خواهد بود.

او گفت: این بحران مانند هیچ بحران قبلی‌ای نیست و بسیار بدتر از بحران بزرگ اقتصادی ۲۰۰۸-۲۰۰۹ است و باید گفت منطقه آسیا هم در برابر آن ایمن نیست. این در حالی است که حتی در بحران مالی آسیا در ۱۹۹۷ و در بحران مالی بزرگ در ۲۰۰۸-۲۰۰۹، اقتصاد منطقه آسیا توانسته بود، به ترتیب، ۱.۳ درصد و ۴.۷ درصد رشد کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.