همزمان با شیوع بیماری کرونا، انتشار برخی اخبار جعلی و هدفدار درباره خواص برخی میوه‌ها در درمان و پیشگیری از این بیماری باعث شد قیمت این میوه‌ها و مرکبات در بازار بصورت غیر عادی افزایش پیدا کند.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر استان فارس افزود: در ادامه انتشار این شایعات شبکه‌ای از محتکران و دلالان با دامن زدن به این گونه اخبار جعلی و همزمان جمع آوری و احتکار این میوه‌ها بخصوص لیمو ترش در انبار‌های کالا، قصد داشتند این محصولات را به چندین برابر قیمت در بازار به فروش برسانند.

سرهنگ دوم پاسدار جلال یارمحمدی گفت: در همین راستا سربازان گمنام امام زمان (عج) سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس در شهرستان جهرم، در ادامه برخورد‌های قاطع با فرصت طلبان و سودجویان، با رصد، رهگیری و چندین اقدام اطلاعاتی و عملیاتی برای مقابله با این مفسدین اقتصادی، موفق به کشف یک هزار تُن لیموترش احتکار شده در شهرستان شده و این محموله کشف شده برای توزیع عادلانه در میان مردم عزیز و تنظیم بازار این میوه در کشور در اختیار مراجع ذیصلاح قرار گرفت.

او تصریح کرد: استان فارس و خصوصا شهرستان جهرم یکی از قطب‌های تولید و توزیع این محصول باغی در کشور است.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر گفت: این ضربه سخت سازمان اطلاعات سپاه فجر به شبکه احتکار میوه در استان فارس که با هماهنگی نهاد قضائی صورت پذیرفت گام موثری در راستای حفظ آرامش روانی جامعه و تعدیل قیمت در بازار خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.