خبرگزاری «رویترز» روز جمعه نوشت، مراسم روز ارتش در ایران، صحنه به نمایش گذاشتن نقش این نهاد در مبارزه با شیوع ویروس کرونا بود.

رویترز نوشت، در مراسم روز ارتش در ایران معمولاً موشک‌ها، زیردریایی‌ها، خودروهای زرهی به نمایش در می‌آیند، اما امسال فرماندهان در حالی که ماسک بر صورت داشتند از خودروهای مخصوص میکروب‌زدایی، بیمارستان‌های سیار و سایر تجهیزات پزشکی بازدید کردند.

رویترز همچنین نوشت، «عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از بیش از ۱۱۰۰ پرسنل درمانی ارتش که درحال مبارزه با ویروس کرونا هستند قدردانی کرد.این خبرگزاری افزود، «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در پیامی که از رسانه‌های رسمی پخش شد، درباره مراسم «مدافعان وطن، یاوران سلامت» گفت: «به‌خاطر پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی، امکان برگزاری رژه سربازان وجود ندارد. اکنون دشمن ما پنهان است و دکترها و پرستاران در خط مقدم میدان نبرد هستند».

به نوشته رویترز ایران که در میان کشورهای خاورمیانه بیشترین صدمه را از ویروس کرونا دیده است، تا روز پنجشنبه شاهد جان باختن ۴۸۶۹ نفر بوده و به گفته «ایرج حریرچی» معاون وزیر بهداشت این کشور، ممکن است ویروس کرونا در فصل پاییز مجدداً شیوع پیدا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.