مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اخذ مجوز هیئت وزیران با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی برای ساخت آزادراه اصفهان – شیراز خبر داده و گفته است: این آزادراه در محدوده استان اصفهان (سه راهی مبارکه تا ایزدخواست) به طول ۱۱۴.۵کیلومتر است.

وی با بیان اینکه ساخت آزاد راه اصفهان –شیراز باعث کاهش زمان سفر در این مسیر به ۳ساعت و ۴۰ دقیقه می‌شود، افزود: فاصله اصفهان(سه راهی مبارکه) تا شیراز از مسیر بزرگراهی کنونی ۴۵۹ کیلومتر است. هم‌اکنون زمان سفر در این مسیر ۵.۵ ساعت به طول می انجام،   اما با احداث آزادراه اصفهان شیراز طول مسیر به ۳۷۲ کیلومتر کاهش می یابد.  

وی ادامه داد: با کوتاه شدن مسیر، کاهش زمان سفر برای وسایل نقلیه سواری ۱۱۰ دقیقه، برای اتوبوس ۱۱۵ دقیقه و برای وسایل نقلیه باری ۱۴۰ دقیقه خواهد بود.

 محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی آذرماه سال گذشته گفته بود:‌ آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۲۰کیلومتر، یکی از آزادراه‌هایی است که بیشترین تاثیر را در کوتاه کردن مسافت، کاهش زمان سفر و مدیریت مصرف سوخت دارد و تا قبل از پایان دولت -دوازدهم- به افتتاح خواهد رسید.

خردادماه سال ۹۴ نیز وزیر سابق راه‌وشهرسازی با اشاره به آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۱۰ کیلومتر گفته بود: کاهش ۱۲۰ کیلومتری فاصله بین شیراز تا اصفهان با تکمیل این آزادراه می‌تواند در جهت صرفه جویی انرژی و زمان برای مردم و همچنین در سطح ملی دارای صرفه اقتصادی بسیاری باشد. همچنین این آزادراه از سمت اصفهان به کمربندی شرقی اصفهان متصل می‌شود و دیگر نیازی به عبور از اصفهان وجود ندارد.

آخوندی با ابراز رضایت  از روند پیشرفت پروژه، افزود: در کل مسیر ۷۰درصد خاکبرداری و ۳۰درصد خاکریزی انجام شده و بخش عمده ای از ابنیه فنی و دیوار حایل مسیر نیز احداث شده است. این پروژه در مجموع بین ۲۸ تا ۳۰ درصد پیشرفت دارد و رئیس جمهور در سفر استانی به شیراز دستوری مبنی بر تسریع در ساخت پروژه صادر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.