ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا و همسرش جرد کوشنر به رغم هشدار‌های فدرال درباره امتناع از سفر‌های غیرضروری، اوایل آوریل برای برگزاری جشن عید پاک راهی ایالت نیوجرسی شده‌اند.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد در حالی‌که دختر ارشد دونالد ترامپ و کوشنر که مشاوران کاخ سفید هستند و با کار گروه ویژه مقابله با ویروس کرونا در دولت همکاری دارند، با این حال به همراه سه فرزند خود به باشگاه گلف ترامپ در ایالت نیوجرسی سفر کرده تا مراسم عید پاک را در آنجا جشن بگیرند.

سفر ایوانکا ترامپ در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا در حالی صورت گرفته که او بار‌ها در پیام‌های مختلفی بر ضرورت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با توجه به بحران ناشی از این بیماری تاکید کرد. او در ویدئویی که در اواخر مارس منتشر کرد از مردم آمریکا خواست تا به منظور کنترل شیوع کرونا در منازل خود بمانند. ایوانکا تاکید کرد فاصله‌گذاری اجتماعی باعث نجات انسان‌ها می‌شود. دختر ترامپ مردم آمریکا را ترغیب کرد تا در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا به وظیفه خود که همان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است عمل کنند.

اما به نظر می‌رسد طرح فاصله گذاری اجتماعی دولت آمریکا از سوی مقامات ارشد دولت ترامپ بیش از همه نادیده گرفته شده است. این طرح قرار است دست کم تا پایان ماه آوریل به منظور کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا در آمریکای بحران زده اجرا شود.

گویا خاندان ترامپ به رغم اظهارات شعارگونه، اعتقادی به اقدامات پیشگیرانه برای کنترل شیوع گسترده ویروس مرگبار کرونا ندارند. ترامپ خود بار‌ها مخالفت خود را با طرح محدودیت اجتماعی و تعطیلی اقتصاد این کشور برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا اعلام کرده و بی‌صبرانه منتظر بازگشایی اقتصاد است.

این در حالیست که آمریکا با با ۶۴۴ هزار و ۴۱۷ مورد ابتلا و ۲۸ هزار و ۵۵۹ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در صدر کشور‌های دنیا قرار دارد. دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد حدود ۵۰۰۰ نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و حدود ۳۰ هزار نفر دیگر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.