به گزارش خبرگزاری فرانسه،کانوی در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز در سخنانی تعجب‌برانگیز گفت: کووید-۱۹ آخرین نسل از انواع ویروس کروناست و سازمان جهانی بهداشت به دلیل عدم شفافیت مقصر است و امروز باید سرزنش شود.

نسل جدید کرونا که در سال ۲۰۱۹ در چین شایع شد به « کووید-۱۹» معروف شده اما مشاور ترامپ تصور کرده که این نسل نوزدهم از این ویروس است.

وی افزود: دانشمندان و پزشکان می‌گویند که این ویروس همه‌گیر ممکن است در مراحل بعدی دوباره گسترش یابد و در فصل پاییز سبک‌تر باشد.
مشاور ترامپ با بیان اینکه« کووید-۱۹، کووید یک نیست»، اضافه کرد: فکر می کردیم کارکنان سازمان جهانی بهداشت به عنوان مسئول حقایق و ارقام برای مبارزه با کووید ۱۹ آماده هستند.

کانوی ادامه داد: عدد ۱۹ بیانگر نسل نوزدهم کرونا است و نه سالی ( سال ۲۰۱۹) که این ویروس در آن شایع شده است.

وی که درصدد توجیه تصمیم ترامپ برای تعلیق سهم آمریکا به سازمان جهانی بهداشت بود، گفت: سازمان جهانی بهداشت درباره منبع ویروس  در شهر ووهان چین و شیوع آن در بین انسان ها باید صادق و شفاف باشد.

مشاور ترامپ افزود: سازمان جهانی بهداشت دروغ گفته و یا شفافیت اتخاذ نکرده است" در حالی که ایالات متحده با گوش دادن به متخصصان بهداشت در جهان ضررهای زیادی متحمل شده است.

ترامپ در اقدامی که « جنایت علیه بشریت» توصیف شده است، سازمان جهانی بهداشت را در مقابله با کووید ۱۹ به « سوء مدیریت» و « پرده پوشی» در باره این ویروس متهم و برهمین اساس به دولت آمریکا دستور داد تا کمک های این کشور به سازمان جهانی بهداشت را تعلیق کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.