محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: تاکنون به ۱۵ هزار نفر از بیماران مشکوک به کرونا بیش از ۵ هزار تخت اختصاص یافته  است و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بخش قابل ملاحظه‌ای از این تعداد بهبود یافتند و به منازل خود بازگشتند یا در مراکز درمانی دوران نقاهت خود را می‌گذارند و تعداد محدودی نیز فوت شدند.

شریعتمداری گفت: با توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی که از مهمترین مباحث ما بوده است ما اطلاعیه‌ای صادر کردیم که اعتبار دفترچه‌های  تامین اجتماعی در سراسر کشور تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شود و دفترچه‌های که تا سال ۹۸ منقضی شده بودند همچنان معتبر باقی بماند لذا تمام مراکز درمانی ما اعم از مراکز سازمان تامین اجتماعی یا مراکز طرف قرارداد موظف و مکلف هستند که دفترچه‌ها را معتبر فرض کنند.

وی افزود: با توجه به توافق صورت گرفته با ریاست سازمان تامین اجتماعی کلیه فعالیت‌های مربوط به صدور و تمدید غیر حضوری دفترچه‌های بیمه از اول خرداد انجام شود تا دیگر پس از این دوره نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

شریعتمداری  اظهار کرد: بنا براین تصمیمات که در ماه فروردین گرفته شد، بیش از ۵ میلیون سفر شهری و غیرشهری به حداقل رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره واحدهای تولیدی زیر مجموعه وزارتخانه متبوعش گفت: عموم واحدهای تولیدی موفق شدند بیش از ۶ میلیون لیتر انواع و اقسام مواد ضد عفونی کننده سطوح و دست را تولید  و در خدمت مردم قرار دهند.

وی ادامه داد: همچنین مواد اولیه داروهای موثر در کاهش عوارض بیماری کرونا به میزان ۶ تن تولید شد و در صورت نیاز باز هم تولید خواهد شد.

شریعتمداری در پایان گفت: بیش از ۶ میلیون قرص در شرکت‌های تولید دارو در جهت کاهش عوارض ناشی از بیماری کرونا تولید و به تمام شهرها ارائه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.