واکنش روحانی به واگذاری سهام شستا در بورس/ می تواند نقش مهمی در مبارزه با فساد در کشور داشته باشه

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور در بخشی از اظهاراتش در جلسه دولت گفت: ارسال هم وضع رشد اقتصادی بدون نفت ما با وجود همه فشارها مثبت بود و امسال نیز همه پیش بینی ها و از جمله پیش بینی بانک مرکزی به رغم تبلیغ دشمنان نشان می دهد که رشد اقتصادی و وضعیت تورم بهتر از دو سال قبل خواهد بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود کاستن از تصدی گری دولت و نیروهای مسلح را ضروری خواند و گفت: عرضه سهام شستا به عنوان بزرگترین عرضه سهام در بورس نشان دهنده حرکت در مسیر قول دولت به مردم است که تداوم این روند می تواند نقش مهمی در مبارزه با فساد و شفاف سازی در کشور داشته باشد.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در تاریخ بورس شاید برای اولین بار است که چنین عرضه بزرگی صورت می‌گیرد، ابراز داشت: کل شرکت‌های شستا که حدود ۱۸۰ بنگاه و شرکت بزرگ است، همه باهم عرضه می‌شوند که مدل جدیدی است که امروز شروع می‌شود یعنی این هلدینگ بزرگ یکجا عرضه می‌شود. من به وزیر کار، رییس تامین اجتماعی و هیات مدیره این شرکت تبریک می‌گویم چراکه شستا پشت شیشه آمده است. 

روحانی افزود: امروز شستا که در مورد آن این همه حرف بود، شفاف شده است. من وقتی بودجه ۹۸ را به مجلس عرضه کردم، گفتم که در سال ۹۸ عرضه بزرگی در بورس خواهیم داشت و من هر ماه این مسئله را پیگیری می‌کردم. امروز این هلدینگ بزرگ شفاف شده و به مردم بورس عرضه شده است.

وی با بیان اینکه امروز ۱۰ درصد این شرکت بزرگ عرصه می‌شود و دو میلیون نفری که در بورس هستند می‌توانند از این سهام بهره ببرند، عنوان کرد: دیروز دیدم افراد معاند می‌نویسند اقتصاد ایران خیلی خراب است ولی وضعیت بورس ایران فوق‌العاده است یعنی مجبور به اعتراف این مسئله شدند. کار بزرگی توسط وزارت اقتصاد و شرکت بورس انجام شده است. 

رئیس‌جمهور عرضه سهام در بورس را برای مبارزه با فساد دانست و یادآور شد: جای اصلی فسادستیزی اینجاست که به شفافیت و رقابتی بودن کمک می‌کند. من از مابقی اعضای دولت می‌خواهم این مدل را تبعیت کنند و کل سهام یکجا عرضه شود. اصل عرضه بسیار مهم است و من به تامین اجتماعی و وزارت کار تبریک می‌گویم. کار عظیمی انجام شده و این موفقیت بزرگی برای ماست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.