محمد کبیری ضمن بازدید از دو واحد تعاونی تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان تهران با اشاره به اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای برخی واحدهای تعاونی مرتبط با تولید این نوع محصولات بهداشتی اظهار کرد: در سراسر کشور بیش از ۱۴۰ واحد تعاونی را شناسایی کرده ایم که در حوزه های مختلفی مانند تولید ماسک، البسه بیمارستانی، دستکش و مواد ضدعفونی کننده فعالیت می کنند.

کبیری اضافه کرد: از محل تفاهم نامه چهارجانبه میان صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و معاونت امور تعاون به این نوع بنگاه های تعاونی تسهیلات ارزان قیمت اختصاص داده ایم تا ظرفیت تولید خود را بالا ببرند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بدون اخذ وثیقه از ابتدای فروردین امسال در اختیار کارآفرینان قرار گرفته است، گفت: اگر کارآفرینان برای انجام تولید در این حوزه های بهداشتی به سرمایه در گردش بیشتری برای تامین مواد اولیه نیاز دارند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این تسهیلات را در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار آنها قرار خواهد داد. این دسته از کارآفرینان می توانند درخواست وام خود را به بانک توسعه تعاون یا معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیم کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.