به گزارش القدس العربی، محمد آشتیه، نخست وزیر فلسطین چند روز قبل با نیکولای ملادینف، نماینده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه و یک گروه بین المللی گفتگوی اینترنتی کرد و در این تماس از اسرائیل خواست هرچه سریعتر اموال مصادره شده فلسطینیان که از یک سال قبل توسط رژیم صهیونیستی بلوکه شده آزاد کند.

به گفته یک منبع سیاسی آگاه ملادینف و مسئولان دولتی که با آشتیه صحبت کردند تلاش‌های دولت فلسطین برای غلبه بر بحران کرونا را تایید و تاکید کردند باید کشورهای اهداکننده برای حل این بحران اقدام کنند و اسرائیل اموال مصادره شده فلسطینیان را پس دهد.

در همین راستا ملادینف دیداری با موشه کحالون، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره اوضاع فعلی انجام داد و در پایان این گفتگوها آن را "دلگرم کننده" توصیف کرد.

وی گفت در این دیدار درباره اقدامات اسرائیل برای هماهنگی با تشکیلات خودگردان فلسطین در کاهش پیامدهای اجتماعی و اقتصادی منفی کرونا گفتگو کرده است و از همه طرف‌ها خواست تا برای حل این بحران همکاری کنند.

از آغاز سال گذشته میلادی اسرائیل بخشی از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین را به بهانه آن که این درآمدها صرف خانواده شهدا و اسرای فلسطینی می‌شود بلوکه کرده است که این مساله در بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین خلل ایجاد کرده است.

آشتیه اعلام کرده که از اسرائیل خواسته بخشی از این اموال را آزادکند اما تا این لحظه جواب قانع کننده‌ای درباقت نکرده است.

ملادینف پیشتر نسبت به پیامدهای اجتماعی و اقتصادی کرونا برای ملت فلسطین ابراز نگرانی کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.