در پی صدور کیفرخواست پرونده قتل فجیع در خیابان کاشانی اسلامشهر و ارسال آن به دادگاه کیفری یک استان تهران، این پرونده به منظور رسیدگی در اختیار شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی باقری قرار گرفت.

این پرونده که سبب جریحه دار شدن افکار عمومی شده است، به زودی و پس از رفع نواقص تعیین وقت خواهد شد.

در هشتم فروردین ماه سال جاری ساعت ۹ صبح سه سارق که اهل اسلامشهر هم نبودند، به قصد سرقت وارد مغازه موبایل فروشی در خیابان کاشانی می‌شوند. این افراد از چندی قبل مغازه مذکور را شناسایی و تحت نظر قرار داده بودند و روز حادثه نیز با نقشه از قبل طراحی شده به این مغازه مراجعه کرده و یکی از آن‌ها هم در خیابان کشیک می‌دهد. صاحب مغازه هم به دلیل محدودیت ایجاد شده برای کسبه، پس از ورود این افراد و با این گمان که قصد خرید دارند، کرکره مغازه را پایین می‌آورد.

دادستان اسلامشهر درباره این قتل گفت: سارقان پس از مدتی کوتاه، صاحب مغازه را به باز کردن درب گاو صندوق و خارج کردن موبایل‌ها وادار کرده و در پی ممانعت او از این کار، با وارد کردن ضربه چاقو به گردنش صاحب مغازه را به قتل می‌رسانند.

اسدی مقدم خاطرنشان کرد: متهمان پس از سرقت حدود ۵۰ موبایل، پا به فرار می‌گذارند که به محض اطلاع نیروی انتظامی از موضوع و رصدهای اطلاعاتی دقیق دو نفر از آن‌ها ظرف نیم ساعت پس از حادثه در یکی از خیابان‌های اسلامشهر دستگیر و نفر سوم نیز خود را معرفی می‌کند و این افراد با قرار تامین روانه زندان می‌شوند.

۱۱ فروردین ماه بود که دادستان اسلامشهر از صدور کیفرخواست عاملان قتل فجیع در خیابان کاشانی اسلامشهر و ارسال آن به دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد و بیان کرد: برای متهمان از دادگاه مجازات اشد را تقاضا کرده‌ایم و در صورت تأیید در دادگاه، حکم قصاص در ملاءعام در خیابانی که جرم به وقوع پیوسته، اجرا خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.