به گزارش آس، امروز (شنبه) دو سال از  "طولانی ترین پنالتی دنیا" می گذرد. این داستان مربوط به فیلم روبرو سانتیاگو با نامی مشابه نیست که در سال ۲۰۰۵ با هنرنمایی فرناندو تخرو ساخته شد. این اتفاق در آخرین دقیقه های دیدار رئال مادرید و یوونتوس در یازدهم ۲۰۱۸ رخ داد که شبیه به فیلم های سینمایی بود. بازی برگشت از مرحله یک چهارم نهایی در حالی در سانتیاگو برنابئو برگزار شد که سفیدپوشان توانسته بودند در تورین ۳ بر صفر یوونتوس میزبان را شکست دهند. گل معروف کریستیانو رونالدو با قیچی برگردان هواداران تیم ایتالیایی را هم به وجد آورد. آن ها نمی دانستند که در آینده چنین بازیکنی پیراهن تیم محبوبشان را بر تن خواهد کرد.

تورینی ها به شکل باورنکردنی توانستند نتیجه ۳ بر صفر را جبران کنند و همه چیز در برنابئو برابر شد. سرخیو راموس به دلیل محرومیت در این بازی حضور نداشت. ماریو مانزوکیچ از بی‌تجربگی وایخو بهره برد و توانست دبل کند. گل ماتوئیدی برنابئو را به سکوت واداشت. به نظر می رسید بازی در وقت های اضافه دنبال خواهد شد اما زمانی که در دقیقه ۹۳ بن عطیه باعث سرنگونی لوکاس واسکس شد شرایط کاملا تغییر پیدا کرد. داور  پنالتی اعلام کرد که با اعتراض تورینی ها همراه شد. جانلوئیجی بوفون به همین خاطر با کارت قرمز روبرو شد. دروازه‌بان یوونتوس همه چیز را به میشل اولیور، داور انگلیسی گفت. بوفون پس از پایان بازی اظهار کرد: یک انسان چنین تصمیمی نمی گیرد و حیوان این کار را می کند.

بن عطیه پس از آن بازی یک فصل دیگر برای یوونتوس بازی کرد. او افت کرد و مجبور به ترک تیم ایتالیایی شد. اکنون در الدحیل قطر بازی می کند. جمعه ۳۳ ساله می شود و شاید امروز خیلی ها درباره آن پنالتی که باعثش شد صحبت می کنند.

نکته این جا بود که پنالتی در دقیقه ۹۳ اعلام شد اما تا دقیقه ۹۸ زدن این ضربه ممکن نبود. در این پنج دقیقه ایتالیایی ها تلاش کردند پنالتی را به تعویق بیندازند و رونالدو را عصبی کنند. ابتدا خروج بوفون و جانشینی شزنی زمان برد. سپس اعتراض های جورجو کیه‌لینی و هم تیمی هایش به داور ادامه پیدا کرد. بازیکنان یوونتوس دو بار توپ را از روی نقطه پنالتی کنار زدند تا تمرکز ستاره پرتغالی را بر هم بریزند. زمانی که رونالدو ضربه را در دقیقه ۹۸ زد توپ وارد دروازه شد. برنابئو از شادی منفجر شد. رئال مادرید به نیمه نهایی صعود کرد و سپس توانست بایرن مونیخ را شکست دهد. در فینال کی‌یف لیورپول یورگن کلوپ را پشت سر گذاشت و سیزدهمین قهرمانی اش را جشن گرفت. سومین قهرمانی پیاپی زین الدین زیدان بود اما آن داستان دیگری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.