به گزارس شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران، مجتبی بشارتیان در این باره گفت: کارشناسان منطقه تهران اقدام به تعمیر و ترمیم خطی کردند که سارقان از آن سرقت جزئی داشتند.

وی افزود: حدود ساعت ۱۲ روز ۱۶ فروردین در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر نشت خط لوله ۱۶ اینچ نفت خام ری – اشتهارد واقع در کیلومتر ۳۸۵+۵۷ در محدوده نصیرآباد صفادشت از توابع استان البرز، بلافاصله همکاران منطقه در محل حاضر و پس از انجام اقدام‌های لازم خاکبرداری را آغاز کردند که با انشعابی غیرقانونی روبه‌رو شدند.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران افزود: با توجه به اینکه نشتی در مجاورت باغی محصور قرار داشت، با پیگیری‌های قانونی و دریافت مجوز، همکاران پس از ورود به باغ متوجه نشتی داخل باغ شدند.

بشارتیان تاکید کرد: کارشناسان فنی و بهداشت، ایمنی و محیط زیست در همان ساعات اولیه پس از ایزوله کردن محوطه، اقدام‌های لازم را برای ترمیم خط، رفع کامل نشتی، جمع‌آوری و پاکسازی مواد نفتی و انتقال خاک‌های آلوده انجام دادند و خط لوله یادشده ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه همان روز دوباره عملیاتی شد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که پیش از این خط لوله یادشده با افت فشار روبه‌رو شده بود که به دنبال این تغییر فشار و بررسی و پایش مسیر و واکاوی نقاط مختلف، مشخص شد دلیل مورد یادشده همین نقطه بوده است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران افزود: هم‌زمان با حضور مسئولان منطقه، دادستان و نیروی انتظامی استان هم در محل حضور یافتند و پس از دستگیری سارقان، بخشی از نفت خام از محل دپو به انبار منطقه بازگردانده شد.

مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران یادآور شد: حراست و امور حقوقی منطقه در حال پیگیری موضوع از مراجع قضایی هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.