بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، در گزارش هفتگی مرکز ذکر شده آمده است: طرح‌های الحاق اراضی دیگر مانعی در برابر فرصت‌ها برای تشکیل دولت جدید اسرائیل نیستند، جدیدترین اطلاعات درباره تشکیل کابینه اسرائیل حاکی از آن است که حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو و ائتلاف «آبی سفید» به ریاست «بنی گانتز» بر روی حاکمیت اسرائیلی بر اراضی فلسطینی در تابستان آینده توافق کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، توافق مذکور شامل الحاق دره اردن و شمال «بحرالمیت» به فلسطین اشغالی از طریق گفت‌وگو با دولت آمریکا و جامعه بین‌المللی است و صحبت از اعلام تاریخ دهم ژوئیه برای الحاق اراضی است.

در همین ارتباط «رونن پرتز» مدیرکل دفتر نتانیاهو از نزدیک بودن توافق نهایی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای الحاق مناطق ذکر شده در کرانه باختری سخن گفته است.

وی در گفت‌وگویی اعلام کرد، تیم آمریکایی-اسرائیلی که «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی و «یاریف لیوین» وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی رهبری آن را بر عهده دارند این روزها در حال ادامه کار برای نهایی شدن توافق هستند.

پرتز به نشریه صهیونیستی «مکو ریشون» گفت، دو طرف در حال بررسی برخی اصلاحات هستند که از نظر تل‌آویو باید در نقشه اصلی ذکر شده در طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» وارد شود.

وی ادامه داد، صحبت از برخی اصلاحات جزئی مربوط به مسیر خیابان‌هایی است که شهرک‌نشینان صهیونیست از آنها عبور می‌کنند. تل‌آویو پس ازمشورت با رؤسای شوراهای شهرک‌های صهیونیستی، این اصلاحات را ارائه کرده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، هفته گذشته به اطلاع رؤسای شهرک‌‌نشینان این رژیم  رساند که در ارتباط با الحاق این منطقه، به تفاهماتی با ائتلاف آبی-سفید دست یافته است و آن را در شش ماه نخست‌ تشکیل کابینه عملی خواهد کرد.

در همین ارتباط، مقامات تشکیلات خودگردان در تماس تلفنی با مقامات قطر، عربستان، بحرین و برخی مقامات اروپایی با آنها درباره خطر طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق شهرک‌ها و منطقه اغوار به خاک سرزمین‌های اشغالی گفت‌وگو کردند 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.