درحالیکه مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ساعتی قبل درباره آخرین وضعیت رقابت‌های لیگ برتر اعلام کرد طبق نظر فیفا هیچ لیگی نباید در دنیا نیمه تمام بماند، ما هم نمی‌توانیم نوزدهمین دوره لیگ برتر را نیمه کاره رها کنیم.

با این وجود لحظاتی قبل، نقل قولی از سوی حیدر سلیمانی، نماینده فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ منتشر شد که با این صحبت نبی تفاوت زیادی داشت. در این نقل قول آمده بود: چهار تیم ابتدایی لیگ برتر با درنظر گرفتن ملاک‌هایی مانند کسب امتیاز، گل زده، گل خورده، برد، باخت معرفی می‌شوند و تیم‌هایی هم که احتمال سقوط آن‌ها وجود دارد هم با برگزاری ۲ ،۳ بازی در زمین بی طرف تکلیف تیم‌های سقوط کننده را مشخص می‌کنند تا از این طریق لیگ به اتمام برسد. ضمن اینکه جان حذفی هم لغو می‌شود و با معرفی چهار تیم برتر لیگ، نمایندگان ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان مشخص خواهد شد.

این صحبت‌های سلیمانی شائباتی را ایجاد کرد، اما او در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: حرف‌های من نظر شخصی است و موضع رسمی سازمان لیگ و فدراسیون لغو رقابت‌های جام حذفی، ادامه نیافتن لیگ برتر و معرفی چهار تیم ابتدایی جدول لیگ به عنوان نمایندگان ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا نیست.

او افزود: اعتقاد دارم اگر هفته آینده هم لیگ را آغاز کنیم باید یک ماه به تیم‌ها برای آماده سازی شان زمان بدهیم و با این وضعیت لیگ در تیر تمام می‌شود. به هر حال سازمان لیگ هم در جلسه‌ای که هفته پیش برگزار کرد آخرین راهکارها را برای ادامه یا لغو لیگ برتر بررسی می‌کند، اما تاکنون تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.