به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر «علیرضا زالی» با بیان اینکه ستاد به طور مرتب در حال نظرسنجی و افکار سنجی است، افزود: در نظرسنجی جدید ما در تهران ۳۲ درصد مردم هنوز اعتقاد یا تجربه شستن دست به مدت ۲۰ ثانیه را ندارند که می تواند آمار خطرناکی باشد؛ یعنی قریب یک سوم مردم به این موضوع توجه نمی کنند.

وی عنوان کرد: همچنین حدود ۸۶,۴ درصد مردم معتقدند با اعمال محدودیت بیشتر در تهران، مهار بیماری تضمین می شود که این موضوع نشاندهنده همراهی آن هاست.

زالی از بستری ۳۴۰ مورد ابتلای جدید در بخش های عادی و ۸۰ مورد بستری در بخش ویژه بیمارستانی خبر داد و گفت: آمار در تهران تغییر شگرفی نداشته و همانطور که پیش از این گفته شد در تهران از الگوی تکانه های سینوسی برخوردار هستیم و تحلیل این آمارها به زمان بیشتری نیاز دارد.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، عواقب حضور پرتراکم مردم در روزهای اخیر را باید در آمارهای بعدی قضاوت کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه اعلام کرد که تاکنون ۶۶۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس در کشور به ۴۱۱۰ نفر رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.