به گزارش  سی‌ان‌بی‌سی، پس از گزارش رویترز که به نقل از ۲ منبع آگاه از توافق روسیه و عربستان برای کاهش شدید تولید نفت خبر داده بود، جهش قیمت نفت به ۱۲ درصد رسید.

رویترز خبر داد که روسیه و عربستان توافق کرده‌اند تولید نفت جهانی را ۲۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. البته هنوز جزئیاتی کلیدی مانند اینکه این کاهش تولید چگونه در بین کشورها توزیع خواهد شد و در چه بازه‌ای از زمان اجرایی می‌شود، مشخص نیستند.

این گزارش در حالی مطرح شد که اعضای اوپک و متحدان غیراوپکی آنها که به اوپک پلاس معروف شده‌اند، از ساعت ۱۸:۴۵ به وقت تهران اجلاس خود را که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، آغاز کرده‌اند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، که تا قبل از این اجلاس ۶ درصد جهش کرده بود، حالا با این گزارش جهش خود را به ۱۲ درصد رساند و ۲۸.۳۶ دلار شد. البته اندکی بعد در انتظار تأیید این خبر بخشی از این سود را از دست داد و در ۲۵.۸۷ دلار تثبیت شد که همچنان ۳.۱۱ درصد از قیمت بسته شده قبلی بالاتر است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت هم تا ساعت ۲۰:۱۵ به وقت تهران در ۳۳.۵۷ دلار تثبیت شده است که ۲.۲۲ درصد از قیمت بسته شده دیشب بالاتر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.