نشریه فوربس این برآورد را بر پایه بررسی میزان کاهش قیمت سهام کسب و کارهای مشابه با آن چه که ترامپ در آن‌ها فعالیت دارد، انجام داده است. به این منظور متوسط روند نزولی قیمت شرکت‌های فعال در بخش املاک و مستغلات، هتلداری و ارایه دهندگان خدمات بازی گلف طی ماه گذشته میلادی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج اولیه این بررسی سپس با مشورت کارشناسان خبره هر بخش بازبینی و اصلاح شده است.

در مجموع این بررسی نشان داد که تنها در یک ماه ثروت خالص ترامپ از 3.1 به 2.1 میلیارد دلار رسیده است.

تمرکز اصلی ثروت دونالد ترامپ بر املاک تجاری است که پس از ریاست جمهوری توسط پسرانش اداره می‌شوند. هر چند ارزش این املاک پیش از شیوع کرونا 1.9 میلیارد بوده ولی در اواخر مارس بیش از 1.2 میلیارد دلار نمی‌ارزید. علت این افت ارزش این است که حدود 11 هزار و 613 مترمربع مغازه‌های خرده فروشی نزدیک خیابان پنجم منهتن نیویورک است که پس از شیوع ویروس کرونا بودن مشتری مانده‌اند.

به گزارش یورونیوز، ترامپ همچنین 500 واحد مسکونی نیز در سراسر آمریکا دارد که این روزها به دلیل رکود اقتصادی حاکم با افت ارزش مواجه شده‌اند. شرایط هتل‌های بدون مشتری هم که این روزها کاملا مشخص است. همچنین کارشناسان اقتصادی متعتقدند که با طولانی تر شدن دوره رکود اقتصادی آمریکا و افزایش بیکاری، هزینه بازی گلف جزء نخستین هزینه‌های است که خانواده‌ها ناگزیر خواهند بود تا روی آن قلم قرمز بکشند.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد امن‌ترین ثروت ترامپ همان 160 میلیون دلار دارایی نقد او باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.