سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن استقبال از معرفی مصطفی الکاظمی به‌عنوان نخست‌وزیر جدید عراق، برای وی در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد.

موسوی در خصوص معرفی نخست‌وزیر جدید عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از استقلال، حاکمیت ملی، یکپارچگی ارضی و ثبات سیاسی در کشور عراق حمایت کرده و اتفاق نظر تمامی جریانات سیاسی عراق از طریق روندهای دموکراتیک را تنها مسیر برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات می داند. از همین رو جمهوری اسلامی ایران از توافق امروز گروه های سیاسی در عراق که نتیجه آن معرفی آقای مصطفی کاظمی به عنوان نخست وزیر جدید بود، استقبال می کند و آن را گامی صحیح در مسیری درست می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن آرزوی موفقیت برای آقای مصطفی الکاظمی، امیدوار است ایشان در ماموریت تشکیل دولت جدید در این کشور برای تامین خواسته های مردم و مرجعیت عالی دینی در عراق و ایجاد یک عراق با ثبات و یکپارچه و برخوردار از جایگاه مهم در سطوح منطقه ای و بین المللی موفق باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین گفت: بدون تردید همسویی و همدلی همه طوایف مختلف عراقی و تمامی گروه های سیاسی و شخصیت های برجسته عراقی، از جمله جناب آقای عدنان الزرفی، در نیل به این هدف مهم و ادامه مسیر تاثیر گذار بوده و هست.

موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آمادگی کامل خود را برای همکاری با دولت عراق به منظور عبور آن کشور از مشکلات و نیل به اهداف عالی مردم و مرجعیت عراق اعلام می دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.