کونته در مصاحبه با «بی‌بی‌سی» گفت بیماری همه‌گیر «کووید-۱۹» و تبعات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن «چالشی بزرگ در برابر موجودیت اروپا به شمار می‌رود.»

او هشدار داد: «اگر پاسخ ما به این بحران قوی و متحد نباشد، اگر اروپا اروپا نتواند یک سیاست مالی و پولی مناسب برای بزرگترین چالش بعد از جنگ جهانی دوم پیدا کند مطمئناً نه فقط ایتالیایی‌ها بلکه شهروندان اروپا عمیقاً ناامید خواهند شد.»

سخنان کونته همراستا با سخنانی است که «ژان کلود یانکر»، رئیس پیشین کمیسیون اروپا امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با یک روزنامه اتریشی بر سر زبان آورد. او گفت چنانچه سران کشورهای اروپایی باعث ایجاد این برداشت در شهروندان شوند که خودشان را در گوشه‌ای حبس کرده‌اند «روح اروپا به خطر خواهد افتاد.»

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

جدیدترین آمار و ارقام مربوط به شیوع کرونا حاکی از ابتلای یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۷۷۳ نفر از مردم سراسر جهان به کرونا و مرگ ۸۸ هزار و ۵۰۵ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس می‌باشد.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان در جهان را دارد و اسپانیا با ۱۴۸ هزار و ۲۲۰ مورد ابتلا و ۱۴ هزار و ۷۹۲ مورد فوتی در جایگاه دوم و ایتالیا با ۱۳۹ هزار و ۴۲۲ مورد ابتلا و ۱۷ هزار و ۶۶۹ مورد فوتی در جایگاه سوم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.