وزیر بهداشت آلمان کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را روندی مثبت خواند و گفت، اگر این روند به همین شکل ادامه یابد ممکن است راجع به بازگشت تدریجی به زندگی عادی بعد از تعطیلات عید پاک گفت‌وگو کنیم.

به گزارش رسانه های آلمان «ینس اشپان» رعایت محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی مردم را شرط بازگشت احتمالی به زندگی عادی در زمان یادشده خواند.

این در حالی است که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان گفته است، آلمان بعد از تعطیلات عید پاک به ارزیابی اوضاع خواهد پرداخت.

به دنبال کمبود تجهیزات محافظتی در برابر ویروس کرونا، آلمان در صدد ایجاد نوعی "پل‌هوایی" است تا تجهیزات لازم را از چین به کشور انتقال دهد.

خبرگزاری آلمان با تکیه بر اطلاعاتی که از وزارت بهداشت این کشور به دست آورده می‌نویسد، برای این منظور قرار است هر روز یک هواپیمای شرکت "لوفت‌هانزا" ۲۵ تن کالا را از شانگهای انتقال دهد.

قرار است از امکانات ترابری وزارت دفاع آلمان برای انتقال تجهیزات موردنیاز ضدکرونایی برای کادر درمانی مانند ماسک و لباس‌های حفاظتی استفاده شود.

براساس گزارشی از زوددویچه سایتونگ، «آنگلا مرکل» صدراعظم شخصاً برای تهیه لباس های محافظ وارد عمل شده است.

گفته می شود وی در گفت‌و گوی مستقیم با «شی جینپینگ» رییس جمهوری چین اطمینان حاصل کرده است که آلمان ارتباط مستقیم با یک تولید کننده پوشاک محافظ دولتی چین دارد. همچنین وزارت بهداشت فدرال نیز برای تهیه لباس های محافظ مراکز درمانی قول مساعد داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.