به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اطلاعیه شماره ۵ کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مدیریت کرونا صادر شد.

متن اطلاعیه کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مدیریت کرونا بدین شرح است:

ضمن تقدیر و سپاسگزاری مجدد از همراهی و همکاری عموم مردم در سراسر کشور که تاکنون، منجر به اجرای موفق مراحل مختلف مقابله با بیماری کرونا شده است و با عنایت به تصمیمات چهاردهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در حضور ریاست محترم جمهوری، به استحضار ملت شریف و عزیز ایران می‌رساند؛ اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا (فاصله گذاری اجتماعی) که از روز هشتم فروردین ماه آغاز شد به ترتیب ذیل الذکر، تا پایان فروردین ماه سال جاری ادامه دارد:

۱- صرفاً افراد بومی ساکن (مقیم) هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن، ممنوع است.

۲- خروج افراد غیر ساکن برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع است. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را ندارند و از کنار گذرها عبور خواهند کرد.

۳- مدارس و دانشگاه‌ها کماکان تعطیل است.

۴- پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخرها و اماکن مشابه که محل تجمع افراد هستند کماکان تعطیل است.

۵- فعالیت ادارات دولتی از ۲۳ فروردین ماه با ترتیبات جدید برابر بخشنامه سازمان اداری و استخدامی در خصوص میزان نیروی انسانی و ساعات کاری ادامه می‌یابد.

۶- برگزاری هرگونه تجمع و مراسم رسمی، غیر رسمی و مذهبی همچنان ممنوع است.

۷- برگزاری اعیاد شعبانیه در قالب برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برپایی مراسم، جشن‌های مولودی خوانی و نظایر آن ممنوع است.

۸- تردد خودروهای امدادی، درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها و مایحتاج مردم و همچنین سوخت، کماکان، مشمول ممنوعیت‌های این طرح نخواهد بود.

۹- تردد کارمندان و کارگرانی که محل سکونت آنها با محل کارشان در نقاط مختلف قرار دارد، با ارائه مدارک شناسایی معتبر بلامانع است.

۱۰- تردد دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی و سایر مصادیق مورد نیاز، تکنسین‌های مخابراتی و دیگر مواردی که بنا به ضرورت از طریق مراجع ذیربط، هماهنگ می‌شود، با ارائه مدارک شناسایی معتبر امکانپذیر است.

۱۱- درمورد فعالیت اصناف و مشاغل:

الف) مشاغل گروه اول، مطابق اطلاعیه‌های قبلی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

ب) فعالیت مشاغل و صنوف دارای ریسک کم و متوسط که فهرست جدید آن از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام خواهد شد، در استان‌ها از تاریخ ۲۳/‌۰۱/‌۱۳۹۹‬ و در استان تهران از تاریخ ۳۱/‌۰۱/‌۱۳۹۹‬ مطابق پروتکل‌ها و شرایطی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ و جزئیات آن از سوی وزارت صمت اعلام می‌شود، به صورت تدریجی آغاز خواهد شد.

۱۲- به منظور پیشگیری از بروز مشکلات و سردرگمی برای عموم مردم، تأکید می‌شود؛ هرگونه اعلام ممنوعیت و یا محدودیت خارج از ترتیبات اعلام شده در اطلاعیه کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی، برخلاف مصوبات این ستاد و فاقد هرگونه اعتبار قانونی است و همه دستگاه‌های مسئول در سطوح ملی و در استان‌ها، باید صرفاً در حدود مصوبات ابلاغی کمیته، اطلاع رسانی و اعمال قانون کنند.

درصورت عدم رعایت هر یک از موارد دوازده گانه فوق الذکر، برابر قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

در خاتمه با تقدیر مجدد از همراهی صمیمانه آحاد مردم در این امر خطیر و برهه حساس، و با اعلام اینکه، هرگونه تصمیم گیری جدید متناسب با شرایط پیش رو، رسماً و از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌های رسمی، به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید، توجه جدی به رعایت پویش در خانه می‌مانیم (مگر برای امور واقعاً ضروری) از سوی عموم هموطنان عزیز، مورد تأکید قرار می‌گیرد.

امید است با همت عالی همگانی و در ایام مبارک ماه پرفضیلت و پربرکت شعبان، خداوند متعال، رحمت خاص خود را به همه مردم و خدمتگزاران علی الخصوص فعالان بخش درمان و یاوران و پشتیبانان بهداشت و سلامت کشور عنایت فرماید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.