مهار کرونا، یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها در نخستین روزهای شیوع کرونا در ایران و جهان بیش از هر سوال دیگر ذهن عموم مردم را درگیر کرده است. در ایران مبارزه با شیوع این بیماری ابتدا با مسئولیت وزیر بهداشت در کشور آغاز شد و از همان ابتدا برای مهار این بیماری تصمیماتی گرفته شد. سعید نمکی وزیر بهداشت در همان ابتدا در گفتگوهای تلویزیونی به مردم این اطمینان را داد، همان طور که شیوع آنفلوانزا در پاییز  ۱۳۹۸خورشیدی مهار شد بیماری کرونا نیز کنترل می‌شود اما مقابله با این دشمن نامرئی چندان هم آسان نیست. همچنین وی در جلسه علنی مجلس در ۱۹ فروردین ۱۳۹۹خورشیدی به ارائه گزارش مجموعه اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا پرداخت اظهار داشت:این کرونای جدید یک رفتار کاملاً متفاوت نسبت به کروناهای قبلی داشته و در ایران امروز در مرحله مدیریت بیماری کرونا هستیم و هنوز به مرحله مهار و کنترل آن نرسیده‌ایم.

شایعه:در ۱۹فروردین ۱۳۹۹خورشیدی برخی از خبرگزاری‌ها به نقل از سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست مجلس نوشتند:تا آخر اردیبهشت ویروس کرونا را مهار می‌کنیم.

پاسخ به شایعه: سعید نمکی وزیر بهداشت در جریان ارائه گزارش مجموعه اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا اظهار داشت: امروز، روز ریشه‌یابی منشأ بیماری کرونا نیست بلکه روز مبارزه تمام عیار با این ویروس است. امروز در مرحله مدیریت بیماری کرونا هستیم و در روزهای آینده در برخی از استان‌ها به مرحله کنترل هم خواهیم رسید و امیدواریم تا پایان اردیبهشت به مرحله مهم‌تری برسیم هنوز به مرحله مهار و کنترل کرونا نرسیده‌ایم این در حالی است که برخی از خبرگزاری‌ها که صحبت‌های وزیر را بازتاب داده بودند سخنان وی را تحریف و به شایعه پراکنی در خصوص اینکه تا آخر اردیبهشت ویروس کرونا مهار می‌شود، پرداختند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.