با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کشورهای پیشرفته و طراز اول جهان در حالی که هیچیک از ملاحظات ایران اسلامی را هم ندارند در مدیریت اجساد دچار ناتوانی و بحران شدید شده اند اما در ایران این چنین بحرانی وجود ندارد. در صورتی که برخی سایت ها و فضای مجازی اخبار کذبی در خصوص تدفین اموات کرونایی منتشر می کنند.

شایعه

با گسترش شیوع ویروس کرونا تدفین اموات کرونایی در رشت به صورت  جمعی انجام می شود.

تکذیب شایعه

سهراب راستگو رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری رشت با رد ایجاد گورهای جمعی در این آرامستان گفت: هر گور ساخته شده که با عمق بیش از دو متر آماده می شود، تنها برای دفن یک میت کرونایی مورد استفاده قرار می گیرد و شایعاتی را که در زمینه دفن جمعی اموات کرونایی پخش شده را به شدت تکذیب می کنم.

راستگو همچنین خاطر نشان کرد: اموات کرونایی در قطعه ای مجزا و مشخص در آرامستان رشت دفن می شوند و خانواده ها هم فعلاً هزینه‌ای برای دفن اموات خود پرداخت نمی‌کنند تا این موضوع پس از فروکش کردن بحران از شورای شهر رشت در قالب ارسال یک لایحه تعیین تکلیف شود.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری رشت به خانواده های درگذشتگان کرونایی نیز تاکید کرد: دستکم بیش از ۲۰ روز پس از سپری شدن از زمان دفن اموات خود، به صورت غیرتجمعی و ترجیحاً فرد به فرد برای ادای احترام به عزیزان از دست رفته شان به وادی آرامستان دولت آباد مراجعه کنند تا خدای ناکرده به طور ناخواسته به دلیل تجمع دچار آلودگی ویروسی نشوند.

وی در عین حال تاکید کرد: همه اصول ایمنی، بهداشتی و شرعی در تمام‌ مراحل دفن اموات کرونایی انجام می‌شود و خادمان مردم در سازمان آرامستانها اجازه نمی دهند که خانواده ها علاوه بر غم از دست دادن عزیزان خود، رنج و مشقت های دیگر را نیز اضافه بر آن متحمل شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.