برنامه «به خانه برمی‌گردیم» شبکه تهران که در روزهای اخیر دقایقی از آنتن خود را به پویش مشاهنر و گفت‌وگو با هنرمندانی که با ماندن در خانه و همراهی با مردم، به این پویش پیوسته‌اند، اختصاص داده است، عصر سه‌شنبه (۲۰ فروردین ماه) و در نوبت دوم، به گفت‌وگو با پرویز پورحسینی و مجید مظفری ـ دو تن از بازیگران تلویزیون ـ می‌پردازد.

در نوبت نخست از این برنامه هم با حضور فاضل جمشیدی (خواننده) در استودیو، با علی نصیریان، ایرج راد، داوود گنجه‌ای (سه تن از هنرمندان قدیمی عرصه نمایش و موسیقی) گفت‌وگو شد و این هنرمندان مطالبی را درباره لزوم مبارزه با کرونا و ماندن در خانه خطاب به مردم بیان کردند.

پویش مشاهنر همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور آغاز شد و جمعی از هنرمندان رشته‌های مختلف اعلام کردند که برای مردمی که شرایط قرنطینه خانگی و سختی احتیاط در برابر شیوع ویروس کرونا را تحمل می‌کنند، به تولید و انتشار عام آثار هنری‌ می‌پردازند.

علی نصیریان که از جمله اعضای این پویش است، روز یکشنبه ( ۱۷ فروردین ماه) در تماسی تلفنی با برنامه «به خانه برمی‌گردیم»، از حال و هوای این روزهای خود سخن گفت و یادآور شد: این روزها در خانه هستم و قرنطینه را رعایت می‌کنم. از مردم نیز درخواست می‌کنم رعایت کنند که اگر این کار نشود و این بیماری شیوع پیدا کند، ممکن است به یک فاجعه دردناک ختم شود.

او ادامه داد: بنابراین مردم همان‌گونه که تا به‌ حال همکاری کرده‌اند باید توصیه‌های وزارت بهداشت را رعایت کنند. بیرون آمدن و حضور در مجامع عمومی جز شیوع بیشتر این ویروس، هیچ عایدی دیگری نخواهد داشت. الان تمام کارهای ما نیز خوابیده است، کسی کار نمی‌کند، همه در منازل هستند و سعی می‌کنند با کتاب و کارهای دیگر خودشان را مشغول کنند.

این هنرمند پیشکسوت همچنین خاطرنشان کرد: البته برخی از مردم هستتد که نان شبشان به مزد روز آنها بستگی دارد. این افراد باید به هر طریق ممکن از نظر بهداشتی و مالی حمایت شوند. از مردم خواهش می‌کنم که کرونا را جدی بگیرند، پیش از آنکه به یک فاجعه بزرگ مرگ چند میلیونی ختم شود. باید رعایت کنیم، جلوی اشاعه این ویروس را بگیریم و خودمان را در منازل محبوس کنیم تا یا این جریان تمام و یا دارویی برای آن پیدا شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.