محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه بخشنامه نحوه پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و مانده مرخصی و وجوه بازخریدی را به تمامی دستگاههای اجرایی ملی و استانی قوای مجریه، مقننه و قضائیه، نیروهای مسلح، وزارتخانه ها، سازمانها و شرکتها و موسسات دولتی نهادهای انقلاب اسلامی اعلام کرد.

در این بخشنامه آمده است: به منظور پرداخت به موقع مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان شریف و خدوم دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۳۹۹ ردیف های درآمدی ۲۱۰۲۱۸ با عنوان " درآمد حاصل از فروش اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول مازاد دستگاههای اجرایی بایت بازخریدی و پاداش پایان خدمت" و ۲۱۰۲۳۱ با عنوان " منابع حاصل از فروش اموال و دارایی های منقول و غیر منقول و مازاد دستگاه هایی اجرایی و متقابلا ردیف های هزینه ای ۲۸-۵۳۰۰۰۰۰ با عنوان " اعتبارات باز خرید کارکنان مازاد رسمی و غیر رسمی و پاداش پایان خدمت بازنشستگان از محل فروش اموال مازاد" و ۵۷-۵۵۰۰۰۰ با عنوان "مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان" پیش بینی شده است.

لذا مقتضی است از هم اکنون تدابیر لازم برای فروش اموال و دارایی های منقول و غیر منقول مازاد و تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده اتخاذ شود تا در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آن دستگاه تأخیر با وقفه ای ایجاد نگردد. مبلغ واریزی به هر یک از ردیف های درآمدی ذی ربط عینأ به آن دستگاه ابلاغ، تخصیص و پرداخت خواهد شد.

در پایان یادآوری می‌گردد از آنجا که هیچ گونه منابع اعتباری دیگری برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ پیش بینی نشده است لذا مسئولیت هرگونه تعلل و تاخیر در این خصوص و پاسخگویی به ذینفعان و مراجع نظارتی ذیصلاح، بر عهده آن دستگاه خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.