امروز بهارستان‌نشینان روز شلوغ و پر هیاهویی را پشت سر گذاشتند از گزارش وزاری بهداشت و کشور گرفته تا نطق روسای کمیسیون‌ها و بررسی دو طرح سه فوریتی؛ در این میان قیل و داد و گلایه هم کم نبود. وقتی نوبت به نطق نمایندگان رسید دیگر سر درد دل آنهایی که پشت تریبون قرار می‌گرفتند باز شد. از جمله بهرام پارسایی نماینده شیراز که به دولت برای اعلام آمار دقیق و افزایش بار پشت سد کرونا هشدار داد. لاهوتی نماینده مردم لنگرود هم از پیشنهاد پزشکیان برای قرنطینه دو هفته‌ای نمایندگان رونمایی کرد. 

بی اعتمادی مردم به دنبال ارائه آمارهای متناقض رو به افزایش است

بهرام پارسایی گفت: باید از سیاسی کردن این موضوع پرهیز شود. متاسفانه بی اعتمادی مردم به دنبال ارائه آمارهای متناقض رو به افزایش است. باید با مردم شفاف صحبت کنیم. مردم در طول تاریخ برای کشور جانفشانی کردند بعد از انقلاب نیز در دوران جنگ شاهد حضور و مشارکت فعال مردم بودیم. اکنون نیز بار فشار تحریم‌ها بر روی دوش مردم است و مسئولان مشکل خاصی ندارند.

بنا به گزارش ایلنا نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز کشور باید با تمام امکانات و منابع صندوق ذخیره ملی و نهادها و سازمان‌هایی  نظیر آستان قدس رضوی و ستاد فرمان امام در خدمت مردم باشند.

وی تاکید کرد: این که سازمان بهداشت جهانی از ما نظر می‌خواهد نباید دچار سوءتفاهم شویم. نباید شرایط را به جامعه عادی نشان داد تا بخشی از مردم اوضاع را جدی نگیرند و تاوان آن را کل کشور بپردازد. داروهایی که در کشورهای دیگر مصرف شده و نتیجه مثبتی داشته است باید در کشور استفاده شود.

پارسایی خاطر نشان کرد:نیازی نیست که تجربیات سایر کشورها را از صفر دنبال کنیم. کاهش ورودی بیمارستان‌ها دال بر کاهش افراد مبتلا نیست. چرا که در روزهای اول عده‌ای زمانی که سرما می‌خوردند به بیمارستان می‌رفتند اما امروز با شناسایی علایم، عده‌ای از ترس به بیمارستان مراجعه نکرده و خود را در خانه قرنطینه می‌کنند. بار پشت سد کرونا در حال افزایش است اگر این سطح بشکند کل کشور آسیب می‌ببیند. چرا دولت پرستار و نیروی درمانی استخدام نمی‌کند تا اینقدر فشار بر روی کادر درمانی باشد.

پیشنهاد قرنطینه دو هفته‌ای نمایندگان

همچنین مهرداد لاهوتی در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت کرونا در کشور، ضمن سپاسگزاری از همه دست اندرکاران گفت: مدیریت بیماری کرونا تا الان خوب بوده است. حداقل از زمانی که متوجه این بحران شدیم مدیریت مطلوب داشتیم.

بنا به گزارش ایسنا نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت بیماری کرونا در استان خود گفت: استان بنده یکی از استان‌های بحرانی بود، همه تخت‌هایمان درگیر بودند اما هم اکنون به جرأت می‌توانم بگویم که ۵۰ تا ۶۰ درصد تخت‌هایمان خالی است هر چند که مشکل ما حل نشده است اما از همه دست اندرکاران تشکر می‌کنم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مورد آثار اقتصادی کرونا گفت: آقای پزشکیان اول جلسه گفتند که نمایندگان دو تا سه هفته در قرنطینه در مجلس بمانند، تا هم پاسخ تست ویروس کرونای آنها بیاید و هم مشکلی را حل کنند. نکته ایشان کاملا درست است ما آمادگی داریم حتی ۴ الی ۵ هفته خانه نرویم و از  مجلس خارج نشویم اما خروجی تصمیمات ما برای مردم و دولت چه خواهد بود؟ در واقع ما باید در این سه الی چهار هفته چه کار کنیم؟ دست‌هایمان در مقابل فرمایش جناب عالی بلند است و تسلیم هستیم اما برای این سه  هفته باید برنامه‌ای مسنجم داشته باشیم.

وی با بیان این که ما در شرایط رکود تورمی هستیم، گفت: شرایط کرونایی، رکود تورمی ما را تشدید کرده است ما باید از این شرایط خارج شویم برای خروج از این شرایط نیازمند منابع هستیم. حدس من این است ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع  نیاز داریم تا بتوانیم فضای فعلی را مدیریت کنیم. دولت نیز برنامه‌ای در این خصوص ارائه کرده است و می‌خواهد ۷۵ هزار  میلیارد تومان از کاهش ذخیره سوخت تامین کند. ما باید در مجلس تدبیر کنیم زیرا مواردی که در بالا گفتم خلاف قانون پولی و بانکی است باید این مشکل را حل کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با استناد به سخن رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: یک راه این است که از طریق خط اعتباری مشکل را حل کنیم، راه دوم از طریق طرحی است که دولت پیشنهاد کرد در هر صورت باید در مجلس قانون پولی و بانکی را حل کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود ادعا کرد: خود را گول نزنیم، بودجه امسال  کسری دارد، این کسری در شرایطی بود که نفت را به قیمت ۵۰ دلار می‌فروختیم آیا امروز می‌توانیم نفت را با ۵۰ دلار بفروشیم؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.