زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران که امروز به شورای شهر تهران رفته بود در پاسخ به سوالات اعضای شورا گفت: خیلی از دغدغه های شما اعضای شورا را درک میکنیم.

وی افزود: نکته مهمی که باید به عنوان آسیب شناسی مطرح شود این است که معتقدم در شراط فعلی کشور استانداران شخصیت کاریزماتیکی از خودشان نشان بدهند و امکان وتوی مصوبات ستاد های استانی را نداشته باشند.

وی ادامه داد: در تهران تداخل دستگاه های استانی و کشوری باعث شد تا برخی از مصوبات اجرایی نشود و ما هم از این موضوع آگاه هستیم و ما هم معتقدیم که شرایط در تهران باید سختگیرانه تر باشد.

زالی خاطرنشان کرد: ما مصوبه تعطیلی ادارات و حمل و نقل عمومی را داشتیم و قبل از تصمیم گیری هم با مسوولان ستاد کلی صحبت کرده بودیم و موافقت آنها را گرفته بودیم.

فرمانده ستاد کرونا استان تهران گفت: ما همان روزهای اول یک ستاد هماهنگی تشکیل دادیم و خیلی از مسوولان در این ستاد حضور پیدا کردند نظیر دادستان، فرمانده نیروی انتظامی و خیلی از مسؤولان و ما هم دلمان می خواهد که مصوبات ستاد اتقان بیشتری داشته باشد.

وی افزود: ما درخواستمان از شما اعضای شورای شهر همراهی و هماهنگی با ستاد استانی است و از شما می خواهیم پشت ما بایستید و از ظرفیتتان برای کمک به ما استفاده کنید.

زالی ادامه داد: اگر شما هم در شورای شهر تهران موضوع تعطیلی حمل و نقل عمومی را جدی بگیرید و آن را کلید بزنید به کمک ستاد استان تهران آمده اید.

فرمانده ستاد کرونا استان تهران گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی با بازده مطلوب هنوز محقق نشده است و این شتابی که این روزها مردم گرفته اند برای ما مشکل ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: من هم می دانم که صحبت از فاصله گذاری هوشمند در شهر ترهان هنوز خیلی زود است زیرا هنوز خود فاصله گذاری اجتماعی در تهران محقق نشده است.

زالی گفت: من هم می دانم که سلامت اولویت اصلی هر انسان باید باشد و انسان سالم است که می تواند مولد اقتصاد و گردانننده چرخ اقتصاد باشد و همین امر باعث شد تا وزارت بهداست مسوولیت ستاد را بر عهده گرفت.

فرمانده ستاد کرونای استان تهران افزود: در شهر تهران باید سختگیرانه تر عمل کنیم و از هرگونه شتاب زدگی پرهیز کنیم و نکاتی که جامعه پزشکی مطرح می کند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: من هم دلم می خواهد خیلی از دغدغه های شما را به کار بگیرم اما همه اینها در صورت داشتن پشتوانه متقنی مثل مصوبات شما محقق خواهد شد.

زالی گفت: ما کماکان اعتقادمان این است که راهبرد قرنطینه سازی راهبرد مثبت تر و موفقیت تری است تا اینکه جامعه را در معرض این ویروس قرار بدهیم. زیرا هزینه ها در صورت قرارگیری جامعه در معرض ابتلا بالا می‌رود.

فرمانده ستاد کرونا استان تهران افزود: در بهشت زهرای تهران نشستی را در مجموعه شهرداری تهران داشیتم و تاکنون آن‌چیزی که باید برای تغسیل انجام گیرد همان پروتکل‌های بهداشتی است و همه جوانب موضوع به درستی سنجیده شده است.

وی گفت: ما هم قدردان همه زحمات مدیریت شهری هسیتم برای مثال جمع آور یاین حجم از زباله ها و به خصوص زباله های عفونی کار سختی بوده است.

زالی افزود: حمل و نقل عمومی براساس تجربه جهانی بزرگترین کانون انتقال ویروس شناخته می شود و من احساس می کنم شرایط حمل و نقل عمومی تهران برای کنترل و مهار بیماری مناسب نیست.

وی ادامه داد: درخصوص پادگان‌ها و سربازخانه ها ما پیشنهادمان این بود که دوره های آموزشی فعلا انجام نگیرد اما در عین حال تیم های بهداشتی ما در پادگان‌ها حضور دارند.

فرمانده ستاد کرونا استان تهران تصریح کرد: برخلاف تصور شما مبنی بر اینکه ستاد هیچ کارگروهی ندارد باید بگویم که چندین کارگروه در ستاد استان تهران مشغول بررسی سناریوهای مختلف هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.