"آناتولی" ترکیه گزارش داد، "رجب طیب اردوغان" دیروز (دوشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی افزود: ماسک های رایگان در مراکز تجاری توزیع می شود و تا پایان همه گیری کرونا همه شهروندان ماسک خواهند داشت.

وی با اشاره به این که میزان کمکهای مالی به پویش ملی همبستگی در ترکیه بالغ بر یک میلیارد  و ۵۰۰ میلیون لیره و همچنین ۴۵ میلیون لیره از طریق پیام های کوتاه بوده، ادامه داد: کمک رسانی به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار خانواده زیان دیده دیگر را به دنبال شیوع کرونا آغاز کرده ایم و یک گروه حمایت اجتماعی نیز برای خدمت رسانی به شهروندان بالای ۶۵ سال و بیماران مزمن راه اندازی و تاکنون به یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر خدمات رسانی شده است.

رییس جمهور ترکیه با تاکید بر این که کشورش در تشخیص و مداوای بیماری مشکلی ندارد، خاطر نشان کرد: ترکیه روزانه ۲۰ هزار تست کرونا انجام میدهد و در تامین نیازهای بهداشتی و غذایی و دیگر نیازهای ضروری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی با تاکید بر تلاش آنکارا برای ادامه تولید و چرخش چرخ اقتصاد با وجود محدودیت های کرونا گفت: بعد از کرونا هیچ چیز مانند قبل نخواهد بود و در حقیقت مبارزه بزرگ ما پس از این بیماری همه گیر آغاز می شود و از این رو بر ضرورت ادامه تولید تاکید دارم.

"فخر الدین کوجا" وزیر بهداشت ترکیه دیشب (دوشنبه) اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳۰ هزار و ۲۱۷ نفر  رسیده که از این میان ۶۲۹ نفر فوت و یک هزار و ۳۲۶ نفر دیگر بهبود یافته اند.

۳۱۲

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.