این رسانه با اشاره به برخی از رفتارهای انسان دوستانه کشورها در کمک به مبارزه با کرونا گزارش خود را آغاز کرده و افزود: کوبا در کنار چین، پزشکان و تجهیزات پزشکی را به تعدادی از کشورهای سراسر جهان برای کمک به مبارزه با بیماری همه گیر کرونا اعزام کرده است.

چنین اقداماتی به نوعی همبستگی بین المللی را به نمایش می گذارد و نماد انسانیتی است که جهان اکنون به آن نیاز دارد.

متاسفانه دولت فدرال واشنگتن در برهه کنونی نشان داده که در خلاف جهت چنین مسیری حرکت می کند. این کشورها همه نیروهای صلحبان خود را از سراسر جهان تخلیه کرده و حتی بدتر از آن، تحریم هایش علیه کشورهایی همچون ایران، کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه را در اوج شیوع بیماری کووید- ۱۹ افزایش داده است.

به بیانی دقیق تر، آمریکا از این ویروس به عنوان سلاحی علیه این کشورها استفاده کرده است.

طبق گزارش تارنمای رادیو ملی عمومی (NPR) آمریکا، «شیوع این بیماری در ایران کارشناسان بین المللی در حوزه بهداشت را نگران کرده است. تحریم های آمریکا اقتصاد ایران را تحت فشار قرار داده است و به نظام مراقبت های بهداشتی و توانایی این کشور برای مقابله با این بیماری همه گیر آسیب رسانده است.

دیلی نیوز نیویورک افزود: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توئیتی نوشت کشورش به ماسک صورت، دستگاه تنفس مصنوعی و گان های جراحی نیاز فوری دارد، و آمریکا را به آنچه که تروریسم اقتصادی خواند، متهم کرد.

این رسانه همچنین نوشت: ایران از قرار به دلیل تحریم ها تنها کشور جهان است که نمی تواند برای مبارزه با این بیماری همه گیر داروهای مورد نیاز را خریداری کند. دولت آمریکا، به دلیل کمک آگاهانه به گسترش این همه گیری در ایران از نظر اخلاقی و قانونی مسئول است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.