پوتین در کنفرانس ویدیویی با مقامات دولت و تولیدکنندگان نفت روسیه کاهش تولید حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز معادل ۱۰ درصد از تولید جهانی را پیشنهاد کرد.

قیمت‌های نفت در پی شکست مذاکرات اوپک پلاس و امتناع روسیه از پذیرش پیشنهاد اوپک برای کاهش بیشتر تولید نفت در ماه گذشته، به پایینترین حد در ۱۸ سال اخیر سقوط کرده بود. قرار است نشست فوق العاده اوپک دوشنبه هفته جاری برگزار شود.

پوتین گفت: متاسفانه شرکای ما از عربستان سعودی با تمدید پیمان محدودیت عرضه فعلی موافقت نکرده و با خروج از این پیمان، تخفیف‌های چشمگیری را برای نفت خود عرضه کردند. این اقدام در شرایطی که تقاضا به شدت کاهش پیدا کرده بود، تاثیر مضاعفی روی کاهش قیمتهای نفت گذاشت و تاثیر آن روی وضعیت بازار همچنان ادامه دارد.

رییس جمهور روسیه همچنین گفت: روسیه آماده همکاری با آمریکا است که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است اما در گروه اوپک پلاس حضور ندارد.

پوتین اظهار کرد که مسکو با قیمت نفت ۴۲ دلار در هر بشکه مشکلی ندارد و هر گونه کاهش تولید باید بر اساس سطح تولید سه ماهه اول باشد.

بر اساس گزارش رویترز، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه هم اظهار کرد که آمریکا برای کاهش تولید نفت محدودیت‌های قانونی دارد اما این کشور باید انعطاف پذیری نشان دهد.

در این بین، رگولاتور انرژی دولتی تگزاس اعلام کرد اگر رییس جمهور آمریکا با تولیدکنندگان بین المللی درخصوص کاهش تولید به توافق برسد، تگزاس با محدودیت تولید نفت موافقت خواهد کرد. رایان سیتون، یکی از سه عضو کمیسیون خط آهن که رگولاتور تولید نفت و گاز در تگزاس است، در مصاحبه ای اظهار کرد: هر گونه کاهش تولید موقتی خواهد بود و نیازی به توافق بلندمدت وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.