فرماندار منطقه «پروانس-آلپ-کوت دازور» در فرانسه گفت ایالات متحده محموله ماسک‌های چینی که برای فرانسه در نظر گرفته شد، مستقیما در باند فرودگاه و پس از بارگیری خریداری کرده است.

«رونو موزله» در گفت‌وگو با پایگاه خبری روسیا الیوم گفت: «در شرایطی که فرانسه با کمبود تجهیزات حفاظت پزشکی در بحبوبه شیوع ویروس کرونا روبه رو است، برای خرید ماسک به چین متوسل شده است».

وی در این باره توضیح داد: «پس از اینکه وضعیت اضطراری پزشکی در فرانسه اعلام شد، مقامات محلی توانستند برای خرید تجهیزات از چین اقدام کنند و از قبل بهای آن را پرداخت کردند و این سفارش شامل ۶۰ میلیون ماسک بود».

گزارشی از روزنامه فرانسوی «لیسبون» حاکی است که آمریکایی‌ها در تلاشند هرگونه ماسک موجود در بازار دنیا را خریداری کنند  که این امر مانع تحویل سفارشات از کشورهای دیگر می‌شود.

این روزنامه با استناد به یک منبع آگاه ، گفت که آمریکایی‌ها  حتی قبل از دیدن کالاها بهای آن را به دو برابر و نقدی می‌پردازند.

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع آگاه فرانسوی گزارش داد آمریکایی‌ها ماسک‌های سفارش شده از سوی فرانسه را از فرودگاه‌های چین به سرقت می‌برد.

بنا بر این گزارش آمریکایی‌ها به شرکت‌های چینی تولید ماسک مبالغی تا چهار برابر قیمت عرضه این کالا برای خرید ماسک از آنها پیشنهاد می‌دهند.

المیادین گفت: تاجران آمریکایی در فرودگاه شانگهای پول‌های هنگفتی با خود دارند تا محموله ماسک‌های سفارشی از سوی کشورهای اروپایی را قاپ زنند.

دولت فرانسه هفته گذشته از ایجاد یک «پل هوایی» ویژه میان این کشور و چین به هدف انتقال ماسک و دیگر لوازم ضروری برای کادر درمانی در بحران کرونا خبر داده بود.

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه گفته است که این کشور سفارش بیش از یک میلیارد ماسک را به تولیدکنندگان از جمله در چین داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.