امیر کرمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بستری شدن بیماران کرونایی در دو بیمارستان "گلستان" و "فارابی" کرمانشاه، گفت: متاسفانه در این بین برخی بیماران به علت شدت بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به وجود پروتکل خاص بهداشتی برای دفن فوتی‌های "کرونا"، گفت: اجساد ابتدا به سردخانه بیمارستان منتقل شده و در آنجا با محلول گندزدایی هیپوکلرید سدیم (با غلظت ۵۰۰۰ میلی گرم در یک لیتر آب) گندزدایی شده و در کاور قرار داده می‌شوند.

این مسئول افزود: اجساد بعد از این مرحله توسط آمبولانس مخصوص که از قبل گندزدایی شده به آرامستان منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به آموزش کامل غسال‌ها و نیز حضور کادر بهداشت در محل غسالخانه، گفت: تمامی افرادی که در کار تغسیل حضور دارند، لباس مخصوص، ماسک و دستکش داشته و آموزش های لازم را دیده اند. این افراد میت را غسل داده و بعد از پوشاندن کفن، آن را در یک کاور مخصوص پلاستیکی که در آن نیز محلول گندزدایی ریخته شده قرار می‌دهند.

کرمی با بیان اینکه غسل دادن قربانیان کرونا در هفته های ابتدایی انجام می‌شد، گفت: در حال حاضر با توجه به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر زمان ترس از شیوع بیماری باشد به جای غسل میت می‌توان آن را تیمم داد، هم اکنون قربانیان کرونا تنها تیمم داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه قبر فوتی‌های کرونا نیز شرایط خاصی دارد، گفت: برای آماده‌سازی قبر حدود دو تا چهارمتر زمین باید کنده شود. ارتفاع قبر بسته به سطح آبهای زیرزمینی دارد که هرچه سطح آب پایین‌تر باشد، عمق قبر بیشتر می‌شود.

کرمی تصریح کرد: قبل از قرار دادن جسد در قبر، کف آن با یک لایه آهک پوشانده می‌شود و بعد از قرار دادن جسد، روی جسد نیز مجدد آهک ریخته می‌شود.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان  کرمانشاه در خصوص نحوه انتقال اجساد قربانیان شهرستانی کرونا، گفت: این اجساد بعد از گندزدایی در محل سردخانه بیمارستان، توسط آمبولانس مخصوص به آرامستان شهرستان خود منتقل می‌شوند و درب آمبولانس نیز تا محل مقصد پلمب شده و تنها راننده آمبولانس جسد را منتقل کرده و هیچ کس در آمبولانس حضور ندارد.

کرمی افزود: در محل آرامستان شهرستانها نیز نیروهای مرکز بهداشت شهرستان حضور داشته و قبر طبق پروتکل های بهداشتی آماده سازی شده و مراسم تدفین انجام می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.