جمشید انصاری معاون رئیس جمهور در بخشنامه‌ای سازوکار مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا را به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد.

در این بخشنامه تصریح شده است: وزراء و روسای دستگاه‌های اجرایی ضمن تعیین و اعلام عناوین خدمات عمومی ضروری حوزه مسئولیت دستگاه متبوع خود، نسبت به شیفت‌بندی کارکنان به نحوی اقدام کنند که خدمات عمومی ضروری با حضور روزانه حداقل یک سوم کارکنان ارائه شود.

در این بخشنامه آمده است: تعداد کارکنان حاضر در محیط‌های اداری از طریق نوبت‌بندی و اعطای مرخصی و یا انجام دورکاری به میزان تا دوسوم کاهش یابد.

در بخشنامه ابلاغی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید شده است که «مرخصی موضوع این بخشنامه جزء مرخصی استحقاقی کارکنان محسوب نخواهد شد».

ستاد ملی مدیریت کرونا در بند ۱۰ مصوبه مورخ ۵ فروردین ۱۳۹۹ که به تایید ریاست محترم جمهوری رسیده ، آورده است: با توجه به ضرورت تداوم ارائه خدمات عمومی در عین کاهش تردد و تجمع، با تشخیص وزرا، روسای سازمان‌ها و مدیران در کلیه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها و بیمه‌ها به گونه‌ای عمل شود که حداقل یک سوم نیروها به طریق شیفت‌بندی تا ۱۵ فروردین در محل کار حضوریابند و بقیه به صورت دورکاری به خدمات خود ادامه دهند یا به آنان مرخصی اعطا شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.