دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با برنامه "فاکس و فرندز" گفت: اگر روند رای گیری در آمریکا آسان شود، نمایندگان جمهوریخواه دیگر نمی‌توانند در انتخابات پیروز شوند.  

مخالفت ترامپ با طرح دورکاری نمایندگان در حالی اعلام می‌شود که به تازگی برخی از نمایندگان دموکرات برای تصویب لوایح "طرح نجات اقتصادی ۲ تریلیون دلاری" رای گیری از راه دور را پیشنهاد کردند.   

ترامپ افزود، طرح آنان احمقانه است. آنان چیزی را می‌خواهند که اگر با آن موافقت کنیم دیگر شاهد پیروزی حتی یک نماینده جمهوریخواه هم در انتخابات نخواهیم بود.  

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا نیز به رغم شیوع ویروس کرونا با درخواست شماری از نمایندگان برای بررسی و رای گیری لوایح و طرح‌ها از راه دور مخالفت کرد.  

پلوسی در جمع خبرنگاران گفت: هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم از راه دور در رای گیری‌ها شرکت کنیم پس بگذارید برای اتفاقی که قرار نیست رخ دهد وقت نگذاریم.  

نماینده حزب دموکرات ایالت کالیفرنیا در توجیه نظرات خود گفت: رأی گیری از راه دور ممکن است یک میان بر باشد اما ظرف دو ماه آینده گزینه‌ای مطلوب نخواهد بود.  

ترامپ روز جمعه طرح نجات اقتصادی با بودجه ۲ تریلیون دلار برای مقابله با تاثیرات فلج کننده اقتصادی شیوع کرونا را امضا کرد.  

این طرح بزرگترین برنامه نجات اقتصادی در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود و در روزی تصویب شد که این کشور ۱۸ هزار مورد جدید مبتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرد.  

برنامه نجات اقتصادی آمریکا به توزیع کمک‌های مالی به بخش‌های مختلف اقتصادی اختصاص پیدا می‌کند و همچنین مبالغی برای کمک به خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

به‌عنوان نمونه طبق این طرح، دولت به یک خانواده متوسط ۴ نفره آمریکایی تا ۳۴۰۰ دلار کمک مالی می‌کند.  

طرح نجات اقتصادی ۱۰۰ میلیارد دلار به بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی که نیاز فوری به تجهیزات پزشکی دارند، تزریق می‌کند و همچنین ۵۰۰ میلیارد دلار وام برای شرکت‌های بزرگ از جمله خطوط هوایی فراهم و ۳۷۷ میلیارد دلار کمک مالی به مشاغل کوچک ارائه می‌کند.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.