مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۱۴۳۰۵۵ نفر رسیده است.

همچنین قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 2504 رسیده  و از مجموع مبتلایان تنها 4562 نفر بهبودی خود را بدست آورده و 2970 نفر نیز در شرایط وخیم قرار دارند.

آخرین آمارها حاکی از آن است که مجموع مبتلایان به ویروس کووید-19 در سرتاسر جهان به 737 هزار و 204 مورد رسیده است که از این تعداد 34959 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمارهای مبتلایان و قربانیان در آمریکا در حالی شتاب می‌گیرد که رئیس‌جمهور آمریکا بامداد دوشنبه به وقت تهران اظهار داشت که بر اساس مدل‌سازی‌ها، نقطه حداکثری (پیک) فوت بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در آمریکا احتمالا ظرف دو هفته آینده رخ خواهد داد.

یکشنبه‌شب به وقت تهران، «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که طی روزهای اخیر همراه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس‌های خبری روزانه درباره شیوع ویروس کرونا حضور داشت هشدار داد که ممکن است میلیون‌ها شهروند‌ آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شوند.

این مقام آمریکایی همچنین هشدار داد که این امکان وجود دارد که بین 100 هزار تا 200 هزار آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست بدهند.

در همین حال، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز یکشنبه گفت، دولت این کشور مسئول فوت آمریکایی‌ها در اثر ابتلا به کرونا است.

پلوسی در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» گفت: «تکذیب [شیوع کرونا] توسط رئیس‌جمهور مرگ‌آور بود. تعلل او در رساندن تجهیزات به نقاطی که به آن احتیاج دارند مرگ‌آور بود. همچنان که رئیس‌جمهور دست روی دست می‌گذارد مردم جانشان را از دست می‌دهند».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.