«جو بایدن»، نامزد پیشتاز رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌های آمریکا به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور توصیه کرد که به‌جای بلند فکر کردن، در خصوص نحوه پاسخ به شیوع بیماری کرونا در آمریکا عمیق فکر کند.

وی روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی اظهار داشت: «کرونا تقصیر رئیس‌جمهور نیست اما پاسخ کند به آن، ناکامی در طی مسیر صحیح و ناتوانی در انجام آنچه باید به سرعت انجام شود چیزهایی است که نمی‌توانند ادامه پیدا کنند.»

وی به رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرد که به دانشمندان آمریکایی گوش فرادهد پیش از آنکه سخن بگوید. او همچنین باید به سخنان کارشناسان بهداشتی و اقتصاددانان گوش فرادهد.

کرونا در آمریکا تاکنون به مرگ بیش از 2450 شهروند آمریکایی منجر شده و برخی مقامات آمریکایی پیش‌بینی کرده‌اند که تعداد تلفات این بیماری می‌تواند تا ۲۰۰ هزار نفر نیز افزایش یابد.

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز یکشنبه گفت، دولت این کشور مسئول فوت آمریکایی‌ها در اثر ابتلا به کرونا است.

پلوسی در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» گفت: «تکذیب [شیوع کرونا] توسط رئیس‌جمهور مرگ‌آور بود. تعلل او در رساندن تجهیزات به نقاطی که به آن احتیاج دارند مرگ‌آور بود. همچنان که رئیس‌جمهور دست روی دست می‌گذارد مردم جانشان را از دست می‌دهند.»

وی افزود: «ما هنوز دستگاه‌های تست کافی نداریم. ما هنوز تجهیزات محافظتی برای کارکنان بخش بهداشت که جانشان را برای نجات دیگران به خطر می‌اندازند نداریم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.