سرگئی سابرین با اعلام وضعیت انزوای خانگی در پایتخت افزود: این طرح‌ شامل همه در تمامی رده‌های سنی می‌شود.

به گفته وی، ترک منزل تنها در مواردی که درخواست مراقبت های پزشکی اورژانس و سایر تهدیدات مستقیم برای زندگی و سلامتی بوجود بیاید، مجاز است.  

با این وجود گفته شده است آن دسته از افرادی که مجبور هستند در سر کار حاضر شوند می‌توانند خانه‌ را ترک کنند و افرادی که حیوان خانگی دارند تنها ۱۰۰ متر می‌توانند برای گرداندن حیوان‌ خود از خانه خارج‌ شوند.

شهردار مسکو همچنین خروج‌ افراد از خانه برای ریختن زباله در روزهای آینده را منوط به داشتن مجوز دانست و اعلام‌ کرد: بزودی در این باره اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است، قوانین جدید محدودیتی در وسایل نقلیه شخصی، ویژه و عمومی ایجاد نمی‌کند.

شهردار مسکو در ادامه در خصوص ضمانت‌های اجرایی رژیم خود انزوایی در مسکو گفت: "طی هفته آینده سیستم هوشمند نظارت بر پیروی از این رژیم آغاز به کار می‌کند و شهرداری مسکو به شکل پیوسته نظارت خود را سخت تر می‌کند.

وی گفت: رژیم خود انزوایی در خانه حق شهروندان برای آمدن به مسکو یا ترک شهر را محدود نمی‌کند.

علاوه بر این‌ها، شهردار مسکو دستور پرداخت غرامت به همه افرادی که به دلیل قوانین مقابله با شیوع کرونا بیکار شده‌اند را صادر کرده است که مبلغ مزایا و پرداخت‌های جدید در هر ماه ۱۹.۵ هزار روبل (حدود ۲۵۰ دلار آمریکا) خواهد بود.

رعایت فاصله یک و نیم متری از دیگران از جمله قوانین جدیدی است که برای مقابله با شیوع کرونا در مسکو اجباری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مسکو، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه با ثبت ۲۷۰ مورد جدید در شبانه روز گذشته به یک هزار و ۵۳۴ نفر رسیده است و تاکنون هشت نفر جان خود را از دست داده‌اند که شش تن آنان در مسکو بوده‌اند.

شهردار مسکو امروز اعلام کرد که اوضاع مرتبط با شیوع ویروس کرونا در مسکو وارد مرحله جدیدی شده و تعداد مبتلایان رو به افزایش است.

تا لحظه انتشار این خبر، بیش از ۱۸۲ هزار نفر در روسیه به خاطر کرونا تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته‌اند.

از دیروز شنبه به دستور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیهاین کشور یک هفته تعطیل شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.