آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی  روز یکشنبه در جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی افزود: سیاست‌گذاری، مدیریت و نظارت باید متمرکز باشد اما متمرکز کردن برنامه‌ریزی، از دست دادن سلسله امکانات و امتیازاتی است که در برخی استان‌ها وجود دارد و ایجاد سلسله مشکلاتی است که در برخی استان‌ها به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: وقتی مشکلاتی برای استان مطرح و در سایر مناطق کشور مطرح نیست، باید طوری برنامه‌ریزی شود که با بهره‌برداری از امکانات و امتیازاتی که در هر استان وجود دارد این مشکلات حل شود ما عوارض استان خودمان را به‌وسیله مسوولان هماهنگی که داریم بهتر می‌توانیم مدیریت کنیم.

 نماینده ولی فقیه درخراسان رضوی گفت: وجود ستاد ملی مبارزه با کرونا در عرصه سیاست‌گذاری‌ها لازم است، در کشور باید یک سیاست‌گذاری در مقابله با کرونا انجام شود اما در عرصه برنامه‌ریزی این مرکزیت و تمرکز، برنامه‌ها را ناقص می‌کند. در هر استانی با یک وضع خاص و فرهنگ بومی ویژه رو به رو هستیم و از طرفی با چالش‌ها و برتری‌های خاص آن استان مواجه هستیم این‌که برنامه‌ای طراحی شود و از استان خراسان رضوی تا کهگیلویه و بویراحمد همان برنامه اجرا شود مقداری کوتاه‌اندیشی و کوتاه بینی است.

علم الهدی با اشاره به امکانات درمانی موجود در استان اظهار داشت: خوشبختانه خدمات گسترده درمانی به‌خوبی انجام می‌گیرد، با عنایت امام هشتم (ع)، در بیمارستان‌ها امکانات وسیعی وجود دارد که باید مجهز شود درعین‌حال، این خدمات گسترده درمانی که در بیمارستان‌ها اجرا می‌شود به مدیریت هماهنگ نیز احتیاج دارد که اگر بعضی مراکز در مضیقه هستند مراکز دیگر باید وارد کار شوند و حداکثر استفاده از ظرفیت‌ها بشود که موجب توسعه خدمات به مردم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: آنچه نظر داده شد، ناقل این ویروس افراد هستند و لذا ارتباطات اجتماعی محدود می‌شود. از روزی که امام هشتم به شهادت رسیدند، در حرم بسته نشده بود اما الان بسته شد، این کار شده ولی می‌بینیم با همه محدودیت‌هایی که در ارتباطات ایجاد شده، آمار روز افزون است.

آیت‌الله علم الهدی گفت: تا امروز مردم همکاری کردند، جامعه ما جامعه‌ای مقاوم است، مبانی اعتقادی و مقاومت‌های مردم ما  کشور و جامعه ما را از کشورهای پیشرفته دنیا ممتاز کرده است اما این را باید بدانیم که این بنیه و مقاومت مردم حدی دارد.

وی از فعالیت‌هایی که در تسلی دادن افراد در درمان‌های روحی و روانی انجام می‌گیرد و نهادهایی که با دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و استان همکاری دارند و همچنین از بخش خصوصی و افراد خیر در پشتیبانی از خدمات درمانی، فضلا و علمای حوزه علمیه در فعالیت‌های جهادی و تغسیل اموات و حمایت‌های شهردار مشهد تشکر کرد و افزود: این زحمات ان‌شاءالله تنها به این قدردانی‌ها تمام نمی‌شود، از همه بالاتر همه این عزیزان خدمتگزار متدین و متعبد هستند و بر اساس عقیده و ایمان خود و  بر مبنای وعده قرآن در درگاه خداوند اجر و مزد دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.