به کزارش روز یکشنبه شبکه ای بی سی نیوز، این پایین ترین سطح اشتیاق به انتخاب یک نامزد دموکرات در بین هواداران این حزب در ۲۰ سال گذشته است، آن هم‌ در حالی که بین هواداران دونالد ترامپ، ۵۳ درصد مشتاق حمایت از او هستند.

با این‌حال، حمایت از ترامپ به دلیل عملکرد اقتصادی او چالش دیگری برای باید محسوب می شود. این موضوع در میان دموکرات ها و افراد مستقل با گرایش های دموکراتیکی که برنی سندرز سناتور آمریکایی از ایالت ورمونت را به بایدن ترجیح می دهند صدق می کند. ۱۵ درصد از این افراد می گویند در انتخابات آتی ترامپ را به بایدن ترجیح می دهند و از او حمایت می کنند.

در رقابت برای تعیین نامزدهای دموکرات، ۵۱ درصد دموکرات ها اکنون از بایدن حمایت می کنند. میزان حمایت از سندرز ۴۲ درصد است. حمایت از بایدن از اواسط فوریه تاکنون ۳۴ درصد افزایش یافته اما با خروج برخی دیگر از نامزدهای دموکرات از رقابت انتخاباتی حمایت از سندرز ۱۰ درصد افزایش یافته است.

در بین رای دهندگان واجد شرایط، بایدن نامزد محبوب ۴۹ درصد از رای دهندگان است و ۴۷ درصد از ترامپ حمایت کردند.

در بین افراد بزرگسال آمریکایی ۵۰ درصد از بایدن و ۴۴ درصد از ترامپ حمایت کردند. در نظرسنجی فوریه گذشته(بهمن&#۳۹;اسفند) ۵۲ درصد از بایدن و ۴۴ درصد از ترامپ حمایت کرده بودند.

در بین رای دهندگانی که از ترامپ حمایت می کنند (۵۵ درصد) می گویند «بسیار» مشتاق حمایت از او هستند. اشتیاق در حمایت از یک نامزد می تواند به میزان مشارکت در روز انتخابات کمک کند. این امر به ویژه برای دموکرات ها لازم است زیرا به انگیزه رای دهندگانی نیاز دارند که کمتر در پای صندوق های رای حاضر می شوند.

این نتایج نشان داد رای دهندگان واجد شرایط در زمینه مدیریت اقتصادی، اعتماد بیشتری به ترامپ  دارند تا بایدن. اعتماد به مدیریت اقتصادی ترامپ و بایدن به ترتیب ۵۰ و ۴۲ درصد بود.

اما در رابطه با اعتماد به ترامپ و بایدن در مدیریت شیوع ویروس کرونا، ۴۵ درصد از ترامپ و ۴۳ درصد از بایدن حمایت کردند اما به طور کلی درباره مدیریت مراقبت های بهداشتی،  ۵۳ درصد از بایدن و ۳۹ درصد از ترامپ حمایت کردند.

بیشتر سفیدپوستان، محافظه کاران و ساکنان مناطق روستایی ترامپ را در مدیریت شیوع ویروس کرونا به بایدن ترجیج می دهند اما بایدن نامزد مورد حمایت اقلیت های نژادی و قومی، تحصیل کرده ها دانشگاه ها، شهرنشینان و لیبرال ها در مدیریت ویروس کروناست.

در بین زنان، حمایت از بایدن در مقابل ترامپ ۱۶ درصد بیشتر است؛ این میزان از حمایت در بین مردان به ۸ درصد کاهش می یابد. ۱۲ درصد جمهوریخواهان و ۲۸ درصد محافظه کاران و سه نفر از هر ۱۰ سفیدپوست بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی، بایدن را در مدیریت مراقبت های بهداشتی به ترامپ ترجیح می دهند.

این نظرسنجی از طریق تلفن همراه و در بازه زمانی ۳ تا ۶ فروردین (۲۲ تا ۲۵ مارس) به زبان های انگلیسی و اسپانیایی و از بین ۱۰۰۳ نفر از افراد بزرگسال آمریکایی و با ضریب خطای ۳.۵ درصد انجام داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.