بوریس جانسون در این نامه که برای ۳۰ میلیون انگلیسی ارسال خواهد شد هشدار داده که اوضاع از آنچه هست، وخیم‌تر می‌شود.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است. وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد که تعداد مبتلایان فوت شده به ویروس کرونا در این کشور از مرز یک هزار نفر عبور کرد.

بر اساس آخرین آمار منتشره، تا زمان مخابره این خبر تاکنون یک‌هزار و ۱۹ نفر در سراسر انگلستان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

نخست وزیر انگلیس که جمعه گذشته ۸ فروردین اعلام کرد به کرونا مبتلا شده و خود را قرنطینه کرده، در این نامه نوشته است: ما از ابتدا تلاش کردیم تا محدودیت‌های درست را در زمان درستی وضع کنیم. بنابر این برای اعمال محدودیت‌های بیشتر بر اساس توصیه دانشمندان و کارشناسان علوم پزشکی، تردید نخواهیم کرد.

جانسون می‌افزاید: این مهم است که با شما صادق سخن بگویم و اعلام کنم اوضاع پیش از آنکه بهتر شود، بدتر خواهد شد. به همین خاطر هرچه توصیه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم، جان انسان های کمتری از بین خواهد رفت و زودتر می‌توانیم به زندگی عادی بازگردیم.

نخست وزیر انگلیس تأکید کرده است: در این شرایط اضطرار ملی از شما می‌خواهم که در خانه بمانید، از سازمان خدمات ملی بهداشت حمایت کنید و جان مردم را نجات دهید.

جانسون دوشنبه هفته گذشته با اعلام وضع اضطراری، مقررات منع رفت و آمد در انگلیس را به اجرا گذاشت.

دکتر «استیفن پویس» مدیر سازمان ملی تأمین بهداشت و درمان انگلیس می گوید که اگر قربانیان ویروس کرونا در این کشور کمتر از ۲۰ هزار نفر شوند، ‌خیلی خوب عمل کرده‌ایم. با این حال اسناد محرمانه نشان می‌دهد که مقام‌های انگلیسی احتمال مرگ بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا را پیش‌بینی کرده‌اند.

هم‌زمان با این تحولات، کار احداث یک دستگاه سردخانه برای نگهداری از اجساد قربانیان کووید-۱۹ در فرودگاه بیرمنگام آغاز شده است.

به گزارش پلیس منطقه وست‌میدلندز انگلیس، این سردخانه در فاز نخست گنجایش یک‌هزار و ۵۰۰ متوفی را خواهد داشت و انتظار می‌رود که پس از تکمیل فازهای نهایی، ظرفیت لازم برای نگهداری از اجساد کل بیماران منطقه وست‌میدلندز را داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.