علی لاریجانی روز شنبه در تماس تلفنی با سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و  استاندار سمنان، ضمن دریافت گزارش اقدامات بعمل آمده برای صیانت از سلامت عمومی، کمک به رفع نیازهای بهداشتی و درمانی، اقتصادی و آموزشی خانواده‌ها و بخشودگی جرائم مالی و مالیاتی، توصیه‌های لازم برای حل مشکلات مردم در ابعاد سه‌گانه سلامت، معیشت و تحصیل را در شرایط مبارزه با کرونا ارائه کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با فرمانده نیروی انتظامی، از تلاش‌های پرسنل خدوم این نیرو برای کنترل راه‌ها قدردانی کرد و اظهار داشت: پرسنل نیروی انتظامی، در ایامی که همگان به تعطیلی و خانه‌نشینی فراخوانده شده‌اند، خود را در معرض ارتباط با عموم قرار داده و با کنترل راه‌ها، فداکارانه از سلامت مردم صیانت می‌کنند.

لاریجانی، ایجاد نظم و انضباط متناسب با شرایط مبارزه با کرونا در فروشگاه‌ها و  مراکز خرید را مرهون زحمات این نیرو دانست و افزود: باید حرمت و منزلت پرسنل خدوم نیروی انتظامی از سوی دستگاه‌ها و مردم عزیزمان حفظ و نهایت همکاری با آنان صورت گیرد تا کشور این مرحله از مبارزه با بیماری کرونا را پشت سر بگذارد.  

وی همچنین در تماس با وزیر آموزش و پرورش، رفع نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان را با استفاده از فضای مجازی در شرایط حاضر ضروری خواند و خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها باید  از لحاظ کیفیت تدریس و انتقال دروس به نحوی باشد که خلا مدرسه و کلاس درس را تا حد ممکن رفع و دانش‌آموزان را در فضای رقابت درسی قرار دهد.

پرداخت وام با شرایط بازپرداخت ویژه و آسان به کسب و کارها و بخش‌های خدماتی آسیب دیده

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در گفت و گو با رییس کل بانک مرکزی بر تداوم حمایت بانک مرکزی در تأمین ارز و پشتیبانی از ترخیص هرچه سریعتر لوازم مرتبط با پیشگیری و درمان کرونا و همچنین تامین کالاهای اساسی تاکید کرد.

لاریجانی گفت: پرداخت وام با شرایط بازپرداخت ویژه و آسان به کسب و کارها و بخش‌های خدماتی آسیب دیده از بحران کرونا باید در اولویت بانک مرکزی قرار گرفته و امهال به فعالان این بخش‌ها در بارپرداخت تسهیلات قبلی، به طور قاطع اجرا شود.

وی در ادامه گفت و گو با رییس کل بانک مرکزی، به مصوبه مجلس برای تسهیل تسویه بدهی صاحبان مشاغل با عنوان قانون حذف جرائم و سود مرکب بانکی اشاره کرد و افزود: با تفسیری که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام  درخصوص این مصوبه مجلس ارائه شد، واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی کشور تا خردادماه فرصت دارند تا به  شعب بانک‌ها مراجعه و از بخشودگی جرایم بانکی برخوردار شوند که با توجه مشکلات پیش آمده و شیوع کرونا لازم است اجرای این قانون در نهایت سرعت و جدیت صورت گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در تماس تلفنی جداگانه‌ای با استانداران سمنان، تازه‌ترین اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و نیازهای بهداشتی، درمانی و مسائل مربوط به تخصیص منابع مالی مقابله با کرونا  در این استان را مورد بررسی قرار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.