شمار بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان از ۱۴۰۰ نفر عبور کرده و تاکنون ۱۱ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

اکثر شهرهای پاکستان از جمله ایالات پنجاب و سِند نسبت به دیگر مناطق بیشتر درگیر شیوع ویروس کووید-۱۹ و بوده و با گذشت چند ساعت موارد جدید ابتلا به این ویروس ثبت می شود.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان در عین حال که از عزم دولت خود برای مقابله موثر با کرونا سخن می گوید، نسبت به وضعیت در دو هفته آینده ابراز نگرانی کرده و تاکید دارد که جنگ با کرونا تنها کار دولت نیست و مردم باید به مسئولیت خود پایبند باشند.

ایده عمران خان برای تشکیل «تایگر فورس جوانان»

نخست وزیر پاکستان همچنان با ایده اعمال حکومت نظامی در سراسر پاکستان مخالفت می کند و دلیل آن نیز ایجاد بحران برای قشر ضعیف و کم درآمد جامعه می داند، اما اپوزیسیون پاکستان از دولت مُصرانه می خواهد تا کشور را به وضعیت حکومت نظامی برده و جلوی غیرقابل کنترل شدن شیوع کرونا را بگیرد.

 عمران خان می گوید: دولت پاکستان تا زمانی که منابع لازم برای رسیدگی به وضعیت قشر ضعیف در دوران حکومت نظامی را تامین نکند و اطمینان پیدا نکند که با تعطیلی سراسری افراد کم درآمد و یا مستمند در شهرها و روستاهای پاکستان دچار گرسنگی و کمیاب شدن کالاهای اساسی مواجه نباشند، دست به حکومت نظامی نخواهد زد.

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: حکومت نظامی گزینه آخر در جنگ علیه کرونا خواهد بود و برای این موضوع دولت، ایده تشکیل نیروی متشکل از قشر جوانان موسوم به «تایگر فورس» را نهایی کرده و آن را تا ۱۲ فروردین (۳۱ مارس) رسماً اعلام می کند.

وی افزود: هدف از تشکیل نیروی جوانان، استخدام داوطلبانه قشر جوان برای شناسایی قشر ضعیف جامعه، موقعیت مکانی این افراد و اجرای رساندن موادغذایی و سایر نیازهای قشر کم درآمد جامعه در زمان اعمال حکومت نظامی و یا همان تعطیلی سراسری کشور جهت جلوگیری از شیوع کرونا، خواهد بود.

تهدید بالقوه شیوع کرونا در پایتخت پاکستان

شیوع بیماری کرونا در مناطق مختلف پاکستان از جمله «اسلام آباد» پایتخت این کشور را از یک هفته گذشته به تعطیلی کشاند. این وضعیت امروز شنبه نیز برقرار ماند.

دولت پاکستان تردد و حضورهای غیر ضروری مردم در معابر و سطح شهرها را با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ممنوع کرده است. پس از شناسایی چند مورد ابتلا به کرونا در سه منطقه شهر اسلام آباد، نیروهای ارتش، پلیس و تیم های مبارزه با کرونا در این مناطق حاضر شده و هم اکنون رفت و آمد به این مناطق کاملاْ مسدود شده است.

منابع خبری گفتند: افزایش شمار بیماران کرونایی در اسلام آباد، خطر گسترش این بیماری در پایتخت پاکستان را بیشتر کرده است.

شهرهای لاهور، کراچی، کویته، اسلام آباد و پیشاور شاهد تعطیلی سراسری هستند و بی اعتنایی مردم به قرنطینه خانگی و فاصله گذاری اجتماعی در لاهور و کراچی باعث شد تا دولت و ارتش ضریب ممنوعیت رفت و آمد و قوانین تردد را تشدید کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.